|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ پناهجویان در مرز آمریکا

نزدیک به ۱۴ هزار مهاجر اهل هائیتی که از شرایط فقر، گرسنگی و سرخوردگی از آینده در کشورشان گریخته‌اند، با تجمع در زیر پلی در مرز مکزیک با ایالت تگزاس آمریکا به تدریج خود را به آن سوی مرز می‌رسانند.

تصاویر/ زندگی مهاجران افغان در حاشیه اصفهان

با تسلط طالبان بر افغانستان، برخی از مردم این کشور از ترس و مشکلات معیشتی به سوی مرزهای ایران فرار کردند و برخی موفق به رسیدن به شهرهای مرکزی از جمله اصفهان شدند. این گزارش تصویری از خانواده ۳۰ نفره‌ای است که بعد از ۱۴ روز فرار و رسیدن به مرز نیمروز، خود را به اصفهان رسانده‌اند و دو هفته است در یکی از زمین متروکه‌ای در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر اصفهان ساکن شده و در زمین متروکه‌ایبا مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. این خانواده پر جمعیت بعد از دو هفته با کمک اهالی محل برای اولین بار توانستند غذای گرم تهیه کنند و تلاش کنند سقفی هرچند موقت بالای سرشان بسازند. آنها از ترس نداشتن مدارک هویتی و بازگردانده شدن به افغانستان در این مدت از محل اقامتشان بیرون نرفته‌اند، تنها سه مرد نان‌آور خانواده برای گذراندن امور زندگی با جمع کردن پسماند و ضایعات درآمد اندکی دارند. با همه سختی‌هایی که این خانواده تا رسیدن به این نقطه پشت سرگذاشته‌اند به گفته خودشان «حالا آرام گرفته‌اند».

تصاویر/ هرات زیر سایه امارت اسلامی

زندگی روزمره در هرات در شرایطی ادامه دارد که وضعیت حکومت در کشور افغانستان پس از استقرار طالبان و علیرغم اعلام اسامی وزرای امارت اسلامی از سوی طالبان همچنان نامشخص است.

تصاویر/ کابل تحت کنترل طالبان

قدرت گرفتن طالبان در افغانستان را می‌توان به بعد از فتح کابل نسبت داد. آنها با فتح شهر کابل و رفتن اشرف غنی رئیس جمهور این کشور توانستند بار دیگر پس از بیست سال به قدرت رسیده و در حال حاضر در حال تشکیل دولت هستند.

تصاویر/ کشف ردپای ۱۳۰۰ ساله یک کودک در" آسوس"

در آسوس یکی از مهمترین شهرهای بندری عصر باستان، در چاناک‌قلعه، رد پای ۱۳۰۰ ساله یک کودک پیدا شد. این شهر که در قله و دامنه‌های یک تپه آتشفشانی در انتهای جنوبی منطقه به نام "تروآس" در دوران باستان تأسیس شده است، در طول قرن‌ها میزبان تمدن‌های بسیاری بوده است.

تصاویر/ مردگان خانه خراب در گورستان قدیمی

قبر در آموزه های دینی مسلمانان به خانه ابدی تعریف شده و در احکام دینی در خصوص لزوم رعایت حرمت اموات توصیه های جدی انجام شده است.اما طی سالیان گذشته تخریب عجیب برخی از قبور در بخش گورستان قدیمی معصوم زاده شهر بجنورد که در جوار امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) قرار دارد، سوالات بی پاسخی را در اذهان مردم این شهر به وجود آورده است.تخریب قبور قدیمی و حتی بیرون کشیدن استخوان اموات، صحنه‌هایی دلخراش را ایجاد کرده که، مسئولان این شهر هنوز چاره‌ای برای این مشکل نیافته‌اند.

تصاویر/ استقبال مردم از هاشمیه متقیان‌معاوی،بانوی طلایی در پارالمپیک توکیو

مراسم استقبال از هاشمیه متقیان‌معاوی تنها بانوی کاروان پارا دو و میدانی ایران در پارالمپیک توکیو، جمعه ۱۲ شهریور ماه در فرودگاه اهواز برگزار شد.متقیان‌معاوی در مسابقات پارالمپیک توکیو در رشته پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ با ثبت رکورد ۲۴ متر و ۵۰ سانتی متر به نشان طلا در بخش بانوان رسید و رکورد جهان در این رشته را نیز ارتقا بخشید. او تنها بانوی کاروان دو و میدانی ایران است که موفق شد اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در این رشته در پارالمپیک را به دست آورد.

تصاویر/ هواپیمای آتش نشان «ایلوشین» به کمک تالاب انزلی آمد

هواپیمای آتش نشان «ایلوشین» برای مهار حریق نیزارهای تالاب انزلی وارد عمل شد.با توجه به عدم دسترسی به مناطق درگیر با آتش در تالاب انزلی و اعلام نیاز محیط زیست برای استفاده از هواپیمای آتش نشان «ایلوشین» برای عبور از بحران آتش سوزی نیزارهای تالاب انزلی در منطقه چراغ پشتان، این هواپیما وارد عمل شد و با مخزن ۴۰ هزار لیتری خود سه بار بر روی نیزارهای تالاب آب پاشی کرد.

تصاویر/ ازدحام پناهجویان افغانستانی مقابل سفارت آلمان در تهران

صبح دیروز - یکشنبه، ۷ شهریور ماه جمعی از پناهجویان افغانستانی که پس از سلطه طالبان بر این کشور خود را به ایران رسانده‌اند، مقابل سفارت آلمان در تهران ازدحام کرده و خواستار رسیدگی به امور پناهندگی خود به این کشور شده‌اند. این ازدحام پس از آن رخ داده است که آن‌ها از طریق فضای مجازی مطلع شده‌اند که سفارت آلمان در ایران به پناهجویان افغانستانی ویزا می‌دهد اما پس از مراجعه به در سفارت آلمان در تهران کسی پاسخگوی آن‌ها نبوده است.

تصاویر/ انفجار در فرودگاه کابل

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرودگاه کابل توسط دو عامل انتحاری وابسته به گروه تروریستی داعش مورد حمله قرار گرفته که این حمله منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی و زخمی شدن ۱۸ تن دیگر از نیروهای آمریکا شد. این انفجارها دست کم به کشته شدن ۶۰ افغان هم منجر شده است. داعش مسؤولیت حملات را برعهده گرفت.

تصاویر/ بزرگترین چرخ و فلک جهان در دبی

چرخ‌وفلک عین دبی، در جزیره‌ی بلو واترز بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ و فلک جهان است، سابقا با نام «چشم دبی» شناخته می‌شد و در حال نام عین دبی به آن اختصاص داده شده است. این چرخ و فلک با عنوان «بی سابقه در دنیای مهندسی، چه از لحاظ پروسه و چه ابعاد» مورد ستایش قرار گرفته است. «عین دبی» یا همان «چشم دبی» الهام گرفته از چرخ فلک معروف «چشم لندن»، با ارتفاع بیش از ۲۰۳ متر (۶۶۸ فوت)، زمانی‌که تکمیل شود باعث کوتاه دیده شدن چرخ فلک لندن و همچنین، چرخ فلک بلند قد لاس وگاس نوادا با ارتفاع ۱۶۷ متر (۵۴۸ فوت) خواهد شد.
1 صفحه