|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ زندگی بی خانمان ها در گرمخانه

گرمخانه‌ها مکان‌هایی هستند که زیر نظر شهرداری‌ها ایجاد شده‌اند و در شب‌های سرد سال افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب را به منظور جلوگیری از سرمازدگی و مرگ احتمالی، در آنجا اسکان موقت می‌دهند. هم‌اکنون ۷ گرمخانه در مشهد فعالیت دارند که قرار است ۳ گرمخانه دیگر به زودی به بهره برداری برسد.در این گرمخانه‌ها که به طور میانگین هر شب حدود ۶۰۰ نفر اسکان دارند، خدماتی مانند سرو چای، غذای گرم و حمام برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ها ارائه می‌شود. هرشب تعدادی ون برای جمع آوری این بی‌خانمان‌ها در مکان‌های مشخصی که از قبل شناسایی شده اعزام و به اراده خود جمع آوری می‌شوند و به گرمخانه‌ها برده می‌شوند.

تصاویر/ قرنطینه انگلیس از ترس شیوع نوع جدید ویروس کرونا

شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس در این کشور از کنترل خارج شده و آن را به تعطیلی کشانده است. این موضوع شمار زیادی از کشورهای جهان را نگران کرده و آنها را وادار به توقف پروازها به مقصد و از مبدا انگلیس کرده است. برخی کشورها نیز مرزهای خود با انگلیس را بستند.پس از آنکه فرانسه ممنوعیتی ۴۸ ساعته برای ورود مسافر و بار از انگلیس را اعمال کرد، صف‌های طویلی از کامیون و هرج و مرج بنادر انگلیس را در برگرفته است.

تصاویر/ آزادی دانش آموزان ربوده شده توسط بوکوحرام

یکی از مقامات نظامی نیجریه گفته است که گروه بوکوحرام در ربودن دانش‌آموزان نقشی نداشته، با این وجود این گروه مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت و تنها چند ساعت پیش از آزادی دانش‌آموزان ویدئویی از آن‌ها منتشر کرد که روی آن صدایی شبیه صدای ابوبکر شکائو، رهبر بوکو حرام پخش می‌شد.

تصاویر/تماشای دیدار فینال جام قهرمانان آسیا

عصر روز شنبه ۲۹ آذرماه، بازی فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی در کشور قطر برگزار شد. حساسیت این بازی باعث شده بود که بسیاری از شهروندان ایرانی در سطح شهر، خیابان یا محل کار این بازی را از طریق تلویزیون و تلفن‌های همراه پیگیری کنند. این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به نفع اولسان به پایان رسید و این تیم کره‌ای قهرمان آسیا شد.

تصاویر/ مسابقات بسکتبال با ویلچیر بانوان یمنی

سال‌ها جنگ و تجاوز نظامی باعث شده تا زنان نیز مانند مردان معلول شوند و اعضای خود را در انفجارها و بمباران‌ها از دست بدهند. اما این موضوع باعث نشده تا بخشی از جامعه زنان یمنی، باوجود معلولیت و کم‌توانی، تلاش را کنار بگذارند. نمونه آن برگزاری مسابقات بسکتبال با ویلچر بانوان در صنعا پایتخت یمن است که در آن زنان معلول از نقاط مختلف این کشور جنگ زده به رقابت با هم می‌پردازند.

تصاویر/دیدار حضوری خانواده و برگزارکنندگان مراسم سالگرد سردار سلیمانی با رهبر انقلاب

در آستانه اولین سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و جمعی از همرزمان آن شهداء، خانواده آن شهیدان و تعدادی از دست‌اندرکاران مراسم سالگرد سرداران شهید مقاومت صبح چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

تصاویر/ ربودن بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز از مدرسه‌ای در نیجریه

در حمله به مدرسه‌ای در ایالت کاتسینا در شمال نیجریه بیش از ۳۰۰ دانش آموز ربوده شدند. مقامات نیجریه‌ای اعلام کردند، مردان مسلح به مدرسه حمله کردند و دانش آموزان را سوار بر کامیون به همراه خود بردند و برخی از دانش آموزان موفق شدند فرار کنند. حین روی دادن این اتفاق، بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز در مدرسه حضور داشتند.

تصاویر/ داستان زندگی تنهاترین زن جهان

اولگ این زن را به موگلی ـ شخصیت اصلی مجموعه داستان‌های کتاب جنگل ـ تشبیه کرده و می‌گوید ما هنگام ملاقات با او احتیاط می‌کنیم، چرا که این زن با بیماری‌ها و عفونت‌های امروزی مواجه نشده است.

تصاویر/ گروگانگیری در قم

فرد مسلحی که ساعتی پیش مسافران یک دستگاه اتوبوس درون شهری را در قم به گروگان‌ گرفته بود در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

تصاویر/ مناطق سیل زده دشتستان استان بوشهر

در بارندگی های نیمه شب ۱۶ آذرماه که تا ظهر روز بعد نیز ادامه داشت، برخی از مناطق استان بوشهر درگیر سیلاب و مشکلاتی چون آب گرفتگی و تخریب منازل شدند.بامداد روز یکشنبه، ۱۶ آذرماه با شدت گرفتن بارش ها، وقوع رعدوبرق و متعاقب آن سیل و آبگرفتگی، برخی از معابر برون شهری و درون شهری مسدود شده و شهرهای وحدتیه، آبپخش، شبانکاره و روستای شول در شهرستان دشتستان و روستای گمارون در شهرستان گناوه متحمل خسارات زیادی از خرابی منازل تا از بین رفتن محصولات و وسایل زندگی و خودروهایشان شدند.طی چند هفته گذشته نیز در چند نوبت بارش شدید باران موجب بروز مشکلاتی در محورهای مواصلاتی بین شهری و مسیرهای داخل شهری شده که ریزش آوار و خرابی برخی منازل در منطقه سیل زده دشتستان و روستاهای شمال استان بوشهر و بندر گناوه از این جمله است.متاسفانه سیل اخیر در شهرها و روستاهای گناوه و دشتستان به زندگی مردم، مزارع، تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی و تجاری آسیب وارد کرده و همچنین در دشتستان با بیشترین میزان بارش دو کشته برجای گذاشته است.

تصاویر/ تشییع آیت الله محمد یزدی در قم

پیکر آیت الله محمد یزدی عصر چهارشنبه از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید در حرم مطهر خاکسپاری شد.

تصاویر/ ووهان چین یکسال بعد از شیوع کرونا

یک سال از ظهور ویروس کرونا در شهر "ووهان" چین می‌گذرد و اینک زندگی در این شهر تقریباٌ به صورت نرمال جریان دارد. این در حالیست که بسیاری از کشورهای جهان با اعمال محدودیت‌های ویژه نگران جشن‌های پایان سال میلادی هستند.

تصاویر/ برگزاری انتخابات پارلمانی در ونزوئلا

انتخابات پارلمانی در ونزوئلا در حالی برگزار می‌شود که مجلس این کشور در اختیار مخالفین «نیکلاس مادورو» است، اکثریت مجلس ملی کنونی (۱۳۲ کرسی از ۱۶۶ عضو) را گروه موسوم به مخالفان ونزوئلا تشکیل می‌دهند.این انتخابات که پیش بینی شده بیش از ۲۰ میلیون نفر از ملت ونزوئلا در آن شرکت خواهند کرد، چالشی بزرگ برای حزب طرفداران دولت و مخالفان محسوب می‌شود.
5 صفحه
آخرین اخبار