|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ فرار اتیوپیایی‌ها به سودان

با هشدار و تهدید به حمله ارتش اتیوپی به نیروهای غیرنظامی دولت محلی ناحیه تیگرای نیم میلیون نفر را مجبور به فرار به سمت کمپ‌های پناهندگی سودان کرد.کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با اعلام مهاجرت ده‌ها هزار نفری از منطقه تیگرای به سمت سودان از زمان آغاز درگیری‌های شدید، هشدار داد یک بحران انسانی تمام عیار در اتیوپی در حال وقوع است.

تصاویر/ اجرای محدودیت های کرونایی در بازار تهران

از اول آذرماه محدودیت‌های دو هفته‌ای به منظور کنترل روند رشد بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور در شهر تهران نیز به اجرا درآمد. همه‌ی بازاریان و اصناف مشمول این طرح با وجود مشکلات اقتصادی فراوان به علت شیوع ویروس کرونا مغازه‌ها و واحدهای صنفی خود را در بازار قدیم و همچنین سایر نقاط شهر به خاطر حفظ سلامتی عمومی و کاهش آمار مبتلایان به کرونا تعطیل کرده‌اند.سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیش از ظهر امروز از نحوه اجرای محدودیت‌های کرونایی در بازار تهران بازدید کرد.

تصاویر/ 15 سال با «آنگلا مرکل»؛ اولین صدراعظم زن آلمان

آنگلا مرکل پس از سقوط دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ میلادی وارد سیاست شد. مرکل با به دست آوردن ریاست حزب اتحاد دموکرات مسیحی، اولین صدر اعظم زن آلمان، یکی از چهره‌های برجسته اتحادیه اروپا پس از انتخابات ملی سال ۲۰۰۵ است. انتخاباتی که امروز سالگرد آن است. منبع: gettyimages

تصاویر/ به آتش کشیدن ساختمان کنگره گوآتمالا

صدها معترض وارد ساختمان پارلمان گوآتمالا شده و بخش‌هایی از آن را در میان اعتراضات علیه رئیس جمهوری و پارلمان در تأیید بودجه مناقشه برانگیزی که هزینه‌های بخش سلامت و آموزش را قطع می‌کند، به آتش کشیدند.

تصاویر/ حیوانات اهلی گرفتار پسماند بیمارستانی

چند سالی است پسماند زباله‌های شهری و بیمارستانی در روستای قلعه چنان، چسبیده به اهواز تخلیه می‌شود، آتش زدن این زباله‌ها مشکلاتی برای اهالی این روستا به وجود آورده و برخی از افراد سود جو نیز با رها کردن دام‌های خود در میان زباله‌ها، باعث انتقال بیماری از دام به انسان می‌شوند. با توجه به گسترش بیماری کرونا، تخلیه زباله‌های بیمارستانی در این مکان، خود خطری جدی برای شیوع گسترده این بیماری میان حیوانات و بازگشت آن به انسان می‌باشد.

تصاویر/ ارمنی‌های ساکن قره‌باغ خانه‌های خود را آتش زدند

ارمنی‌های ساکن قره‌باغ پیش از عزیمت به ارمنستان و تحویل دادن زمین‌های خود به نیروهای آذربایجان، خانه‌هایشان را آتش زدند.ساکنان منطقه کالباجار در آذربایجان که برای ده‌ها سال تحت کنترل تجزیه طلبان ارمنی بود پس از پیروزی نیروهای آذربایجان این هفته مهاجرت گسترده خود را به سمت ارمنستان آغاز کردند.

تصاویر/ زد و خورد خونین حامیان و مخالفان ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا از درگیری‌هایی که حین راهپیمایی "میلیونی" حامیانش در واشنگتن دی‌.سی رخ داد، به شدت انتقاد کرده و از پلیس خواست تا کارش را درست انجام بدهد!به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ در جریان راهپیمایی روز شنبه صحنه‌های خشونت‌بار و خونباری در نزدیکی کاخ سفید رقم خورد. گروه راست افراطی نئوفاشیست موسوم به «پراود بویز» و حامیان ترامپ با گروه‌های جناح چپگرا چندین دقیقه درگیر شدند تا اینکه سرانجام پلیس سر رسید.

تصاویر/ طوفان و سیل در فیلیپین

طوفان وامکو به همراه باران سیل آسا جزیره اصلی فیلیپین را در نوردید و دست کم ۲۷ کشته برجای گذاشت.پس از آنکه طوفان بزرگ «وامکو» با سرعت وزش بادی تا ۱۵۵ کیلومتر در ساعت برای روزها زندگی را در فیلیپین مختل کرد، اکنون سیل شهر مانیل، پایتخت این کشور را در بر گرفته است.

تصاویر/ مراسم تشییع پیکر محمود یاوری

مراسم تشییع پیکر محمود یاوری سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال و از پیشکسوتان ورزش استان اصفهان صبح امروز چهارشنبه با حضور جمعی از اهالی ورزش در ورزشگاه تختی اصفهان برگزار شد.مرحوم یاوری که به امیرکبیر فوتبال ایران شناخته شده بود بعد از تحمل بیماری در ۲۰ آبان ۹۹ درگذشت. مراسم تشییع و وداع با مرحوم محمود یاوری با حضور اهالی فوتبال در ورزشگاه تختی اصفهان برگزار شد.

تصاویر/ از هند تا کاخ سفید؛ روایتی عجیب از زندگی «کاملا هریس»

«کاملا هریس» حالا بیشتر از هر زمان دیگری چهره‌ای شناخته شده در جهان است؛ کسی که لقب اولین زن در پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ را به خود اختصاص داده. اما زندگی هریس فراز و نشیب‌های زیادی داشته؛ از روستایی فقیر در هند تا قدم زدن در راهروهای کاخ سفید. با هم نگاهی می‌اندازیم به عکس‌هایی از زندگی هریس.

تصاویر/ بازگشت مورالس به کشور بولیوی

ایوو مورالس رئیس جمهوری پیشین بولیوی پس از یک سال اقامت در کشور همسایه آرژانتین در میان استقبال گسترده به کشورش بازگشت.آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری چپ گرای آرژانتین، مورالس ۶۱ ساله را تا مرز ۲ کشور بدرقه کرد.

تصاویر/ شادی مردم آذربایجان پس از اعلام آتش بس

پس از اعلام ارمنستان به پذیرش خروج نظامیان این کشور از مناطق اشغالی، بسیاری از شهروندان آذربایجان در باکو به جشن و پایکوبی پرداختند.بعد امضای توافقنامه‌ای که دیشب میان آذربایجان٬ روسیه و ارمنستان امضا شد، الهام علی‌اف طی سخنانی تلویزیونی آن را "پیروزی برای آذربایجان و شکست ارمنستان" خوانده و اعلام کرد که نظامیان ارمنستان تا پایان این ماه از لاچین٬ کلبجر و آغدام نیز خارج خواهند شد.
1 صفحه