|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ اولین روز کنکور سراسری ۹۹

اولین روز فرایند برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از ساعت ۸/۳۰ صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، با رقابت بیش از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر در بیش از ۷۷۷ حوزه امتحاتی تحت تدابیر ویژه بهداشتی آغاز شد و این فرایند با رقابت سایر گروههای آزمایشی تا روز شنبه اول شهریور ادامه دارد.

تصاویر/ هواداران و مخالفان ترامپ به جان هم افتادند

در ادامه اعتراضات اخیر مرتبط با نژادپرستی در آمریکا در چند ایالت این کشور طرفداران جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» و طرفداران نژادپرست ترامپ به شدت به جان هم افتاده‌اند.دست کم در سه ایالت جورجیا، میشیگان و اورگان دو طرف درگیری پیدا کردند که این امر موجب اعزام نیروهای عملیات ویژه و ضدشورش پلیس به محل درگیری‌ها شد.

تصاویر/ سربازان بلاروس دست از سرکوب کشیدند

اعتراض‌های خیابانی به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس از یکشنبه گذشته و به دنبال اعلام پیروزی الكساندر لوكاشنكو با کسب نزدیک به 80 درصد آراء آغاز شد. لوکاشنکو بدین ترتیب برای ششمین بار پیاپی به عنوان رئیس جمهوری بلاروس انتخاب شد.

تصاویر/ زندگی خانواده فلسطینی در دل کوه

احمد عمارنه مهندس جوان فلسطینی به همراه خانواده اش از یک سال و نیم پیش تاکنون در یک غار در دل کوه زندگی می‌کند.این جوان فلسطینی ورودی غار را با سنگ پوشانده و یک درب چوبی نیز نصب کرده است. داخل غار نیز آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و جایی برای گوسفندان تعبیه کرده است.

تصاویر/جشن استقلال پاکستان زیر سایه کرونا

پاکستانی‌ها هفتاد و چهارمین سالگرد استقلال کشورشان را در حالی جشن می‌گیرند که وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا آئین‌های ملی و مردمی به این مناسبت را تحت تأثیر قرار داده و دولت پاکستان همچنان از مردم خود می‌خواهد تا با پایبندی جدی به تمهیدات کرونایی، جلوی هرگونه موج جدید شیوع این ویروس را بگیرند.

تصاویر/ درگیری پلیس بلاروس با معترضان به نتیجه انتخابات

نیروهای پلیس ضدشورش در بلاروس برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که در شهر «مینسک» پایتخت این کشور در اعتراض به پیروزی مجدد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور فعلی تجمع کرده بودند، به پرتاب گاز اشک آور و نارنجکهای نورزا و استفاده از ماشین‌های آب پاش متوسل شدند.

تصاویر/ سیل و رانش زمین در کره جنوبی

وقوع سیل و رانش زمین در کره جنوبی دستکم به مرگ ۳۰ تن و ناپدید شدن ۱۲ نفر منجر شده و خسارات مالی قابل توجهی بر جای گذاشته است.مقامات کره جنوبی برای ۲۴ منطقه در این کشورهشدارهای رانش زمین صادر کرده اند.

تصاویر/ بیروت، پس از انفجار

سه شنبه ۱۴ مردادماه براثر انفجار مقادیر زیادی نیترات آمونیوم در یکی از انبارهای بندر بیروت، پایتخت لبنان، شمار زیادی کشته و زخمی شدند. شدت این انفجار سبب غرق شدن چند شناور در بندر بیروت شد و همه ساختمان‌های واقع در نزدیکی محل وقوع انفجار آسیب دیدند. سیلوی بزرگ غلات در بیروت یکی از منابع مهم تامین غلات برای لبنان بود که در نتیجه‌ی این انفجار تخریب شد.

تصاویر/رونمایی از محصول جدید سایپا و خروج پراید از خط تولید

آئین رسمی توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید، رونمایی رسمی از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا و آغاز تولید انبوه دو محصول فیس لیفت ساینا و کوئیک عصر پنجشنبه با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در محل این کارخانه برگزار شد.

تصاویر/بارگیری محموله بشردوستانه به لبنان از سوی جمعیت هلال احمر

کمک‌های بشردوستانه هلال احمر به ظرفیت ۹۵ تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی آماده برای کمک به آسیب دیدگان حادثه انفجار بیروت، چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه به وسیله ۲ هواپیمای باری به لبنان ارسال می‌شود.

تصاویر/ ویرانی های به جا مانده از انفجار بیروت

استاندار بیروت اعلام کرد که حجم خسارات وارده به بندر بیروت و اطراف آن در اثر انفجار روز گذشته بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار و چه بسا بیشتر برآورد شده است.دبیر کل صلیب سرخ لبنان از افزایش آمار کشته‌ها و مجروحان انفجار بندر بیروت خبر داد.

تصاویر/ مازندران در وضعیت قرمز ممتد

مازندران حدود ۶ هفته متوالی در وضعیت قرمز به سر می‌برد. در حال حاضر در این استان، ۱۸۵۴ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و علوم پزشکی بابل بستری هستند که متاسفانه هر روز بر شمار این افراد افزوده می‌شود و شاهد روند صعودی شمار مبتلایان به این ویروس در استان هستیم. دکتر سید فرزاد جلال، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل، علت وضعیت قرمز مازندران را تغییر رفتار و ماهیت ویروس کووید ۱۹ می‌داند. موضوعی که قدرت سرایت ویروس را ۱۰ برابر نسبت به گذشته افزایش داده است و باعث شده افراد بیشتری در سنین پایین به این ویروس مبتلا شوند. اگرچه هنوز آمار تلفات ناشی از این ویروس برای این افراد بسیار کمتر از کهنسالان است. کارشناسان علت خیز دوباره ویروس کووید ۱۹ در شهرهای ایران را رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک، نشستن دست‌ها، رعایت نکردن فاصله اجتماعی حداقل یک و نیم متر و انجام مسافرت‌های مختلف در شهرها می‌دانند و مازندران هم که یکی از مقصدهای مسافران در ایران است، می‌تواند به افزایش روند ابتلا بیانجامد.

تصاویر/ گردشگری کرونایی در کشورهای مختلف

با این‌که مقام‌های بسیاری از کشورها همچنان از مردم می‌خواهند از سفرهای بین‌المللی غیرضروری خودداری کنند، برخی از مقاصد گردشگری محبوب جهان روند کاهش محدودیت‌های قرنطنیه کرونایی را به منظور پذیرش دوباره گردشگران آغاز کرده‌اند.

تصاویر/ آذین بندی صحن علوی در آستانه عید غدیر

در آستانه فرا رسیدن عید غدیرخم و سالروز تجدید بیعت با مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) خادمان، صحن و سرای بارگاه مطهر علوی را با پرچم‌های سبز رنگ متبرک به نام حضرت امام علی (ع) و احادیث غدیر مزین کردند.
3 صفحه