|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ مراسم تشییع حجت الاسلام محتشمی پور

مراسم تشییع و بدرقه حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی پور امروز سه‌شنبه در حسینیه جماران برگزار شد.سید علی اکبر محتشمی پور، سفیر پیشین ایران در سوریه و وزیر کشور در دولت میرحسین موسوی بر اثر ابتلا به کرونا صبح روز گذشته ۱۷ خرداد در ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیای تهران درگذشت. وی نمایندگی مردم تهران در دوره سوم و ششم مجلس، مشاور اجتماعی سید محمد خاتمی از سال ۱۳۷۸ - ۱۳۷۶ را نیز برعهده داشته است.

تصاویر/ کودکان بومی کانادا در مدارس کاتولیک

از اواخر قرن نوزدهم تا اواخر قرن بیستم، مدارسی در کانادا تأسیس شدند که هدف آن‌ها «انطباق» کودکان بومیان این کشور با جامعه‌ی سفیدپوست کانادا بود. حضور کودکان بومی در این مدارس الزامی بود؛ به عبارت دیگر، مقامات کانادایی این کودکان را از خانواده‌های خود جدا می‌کردند و به مدارس شبانه‌روزی‌ای می‌بردند که به جای زمین بازی برای تفریح این کودکان، قبرستان برای دفن اجساد آن‌ها داشتند. نه‌تنها تمامی این کودکان از استفاده از زبان مادری و عمل به سنت‌های بومی خود محروم می‌شدند، بلکه بسیاری از آن‌ها حتی در همین مدارس به علت‌های مختلف جان خود را از دست می‌دادند.روز ۲۷ می ۲۰۲۱ خبری در کانادا منتشر شد که تمام دنیا را لرزاند؛ به‌ویژه پایه‌های کلیسای کاتولیک را: کشف بقایای جسد ۲۱۵ کودک در محل سابق مدرسه‌ی شبانه‌روزی «کاملوپس» که فرزندان بومیان کانادا در آن نگهداری می‌شدند.

تصاویر/ گسترش بیماری قارچ سیاه در هند

هند دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری قارچ سیاه و همچنین مرگ و میر ناشی از آن در جهان است و پزشکان سعی می‌کنند در میان موج دوم کرونا با این بیماری نیز مقابله کنند. افزایش موارد ابتلا به این بیماری باعث کمیاب شدن داروی درمانی آن در هند شده است.

تصاویر/ نخستین روز سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

نخستین روز سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر چهارشنبه ۵ خرداد در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر به دلیل شیوع کرونا، برخلاف سال‌های قبل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش از نمایش نسخه بازسازی و ترمیم شده آن سوی آتش به کارگردانی کیانوش عیاری برگزار شد.

تصاویر/ تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سوریه

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری سوریه، حال و هوای تبلیغات انتخاباتی در شهرهای سوریه پررنگ تر شده است. انتخابات ریاست جمهوری سوریه با حضور سه کاندیدا در تاریخ ۲۶ می برگزار می‌شود.این گزارش از حال و هوای مردم سوریه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در شهر های دمشق، حلب، حما و خان شیخون تهیه شده است.

تصاویر/ تولد جوجه لاک‌پشت‌ها در جزیره کیش

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی هر ساله اوایل اسفند ماه در سواحل جنوبی هرمزگان و جزایر قشم، کیش، هنگام و لارک برای تخم‌گذاری به ساحل آمده و این روند تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد. اولین سری جوجه لاک‌پشت‌های عقابی پس از ۹۰ روز سر از تخم بیرون آورده و راهی دریا می‌شوند، متوسط تخم‌گذاری هر لاک‌پشت حدود ۷۰ تا ۱۲۰ تخم است. با توجه به خطرهای طبیعی و انسانی، هر ساله محیط زیست مکانی را برای نگهداری تخم‌های لاک‌پشت‌های دریای در مکانی نزدیک دریا آمده کرده و تا زمان تولد جوجه لاک‌پشت‌ها از آنها نگهداری می‌شود. اولین سری از لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در جزیره کیش سر از تخم بیرون آورده و راهی دریا شدند.
5 صفحه