|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۹۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸
واشنگتن پست گزارش داد: سابقه بد مالیاتی، موجب شده است «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری آمریکا از رو کردن سوابق مالیاتی خود به رای دهندگان آمریکایی طفره برود .
واشنگتن پست گزارش داد: سابقه بد مالیاتی، موجب شده است «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری آمریکا از رو کردن سوابق مالیاتی خود به رای دهندگان آمریکایی طفره برود .

این روزنامه آمریکایی در گزارشی افزود: آخرین باری که اظهار نامه مالیاتی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اطلاع عموم رسیده، به سال 1981 مربوط است که رقم جمع بندی مالیاتی این سرمایه دار بزرگ آمریکایی حقیقتا شگفت انگیز در این سند حقیقتا شگفت انگیز بوده است: رقم مالیات بر درآمد ترامپ به دولت فدرال صفر بود.

اداره تنظیم کننده های خطرات مالی نیوجرسی، در سال 1981 اعلام کرد که این سرمایه گذار بزرگ 'منهتن' (محله ای در نیویورک) دست کم به مدت دو سال در اواخر دهه 1970 از امتیاز بند کد مالیاتی که غالب صاحبان کسب و تجارت و سرمایه برای فرار مالیاتی متوسل به آن می شوند، استفاده کرده و با ذکر درآمد منفی در اظهار نامه مالیاتی، مشمول کسور مالیاتی شده است .

ترامپ اکنون در کسوت نامزدی ریاست جمهوری آمریکا ایستاده و مرتبا شرکتها را به توسل راه های قانونی برای فرار مالیاتی متهم می کند و می گوید که صاحبان کسب و درآمد کسورات غیر واقع اعلام می کنند تا جان خود را از مهکله برهانند و مالیات ندهند.

ترامپ از این شهرت خود به عنوان یک جنجال ساز مالی برای خود یک هویت سیاسی ساخته است و لاف می زند که می تواند با استفاده از کد مالیاتی حتی الامکان کمترین پول را به دولت بپردازد. او این عمل را 'راه و روش آمریکایی' نام نهاده است.

این سرمایه دار بزرگ بخش مسکن و مستغلات، به نحوی کاملا ماهرانه و البته حریصانه این مهارت را داشته است که هم از معافیت مالیاتی و نیز از سایر خدمات حمایتی دولت به بهترین شیوه نهایت بهره را ببرد و امپراطوری مسکن خود را به بهترین نحو قدرتمند سازد.

وی هنوز اظهار نامه های اخیر مالیاتیش را رو نکرده است .

بنا بر این رای دهندگان آمریکایی هم هیچ اطلاعی از میزان درآمد او نخواهند داشت و نمی دانند چقدر به سازمانهای خیریه کمک می کند و تا چه میزان توانسته است با استفاده از کسور مالیاتی و مفرهای قانونی دیگر و شگردهای دیگر قانونی هرچه بیشتر به کوچک تر شدن اظهارنامه مالیاتیش کمک کند.

ترامپ هفته گذشته در این باره در مصاحبه ای گفت که مالیاتهایی اساسی پرداخت کرده است اما اشاره ای به جزییات آن نکرد .

او تصریح کرد که سخت مبارزه می کند تا حتی الامکان کمترین مالیات را بپردازد.

او در باره این نظریه اش توضیح داده است 'دلیل آن مشخص است دولت این مالیات را از ما می گیرد و آن را در خاورمیانه و همه جا آن را هدر می دهد'.

ترامپ زمانی گفته بود 'پول زیاد داشتن و موفقیت، دو مقوله کاملا متفاوت است'.

اما در این زمینه ترامپ در عرض سالهای گذشته رویکردهایی ضد و نقیض عنوان کرده است.

او در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری در سال 2012 از «میت رامنی» نامزد جمهوریخوان انتخابات دور قبل ریاست جمهوری آمریکا بابت تاخیر در انتشار اظهار نامه مالیاتیش انتقاد کرد. رامنی که سابقا از مدیران اجرایی صاحبان سهام خصوصی بود، همواره بشدت مورد سرزنش قرار داشت که بابت درآمد هنگفتش که بخش اعظم آن از راه سرمایه گذاری به دست می آید، مالیات ناچیزی می پردازد.

ترامپ در اوائل دوران نامزد شدن در پاییز گذشته وانمود می کرد که آماده است به رای دهندگان اجازه دهد نیم نگاهی به سوابق مالیاتیش بیندازند، اما همین که موفقیت او در انتخابات تقریبا محرز شد، از قولی که داده بود عدول کرد و برای اولین بار ادعا کرد که ممیزی سرویس درآمد داخلی اجازه افشای کارنامه مالیاتیش را نمی دهد.

او هفته گذشته هم به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که رای دهندگان علاقه ای به دیدن کارنامه مالیاتی او ندارند و اگر هم ببینند چیزی دستگیرشان نخواهد شد.

اما این برخلاف شیوه معمول در مورد نامزدهای انتخابات است.

کارشناسان مالیاتی از این نوع برخورد ترامپ با قضیه سوابق مالیاتیش ناراضیند.

به باور کارشناسان امر، امکان دارد ترامپ خیلی کم و یا اصلا مالیات پرداخت نکرده باشد و با توسل به شگردهایی که هر سرمایه گذار و کارآفرین ثروتمندی به خوبی با آن آشناست مانند اعلان ارزش زیر قیمت واقعی نرخ مسکن و مستغلات، موفق شده است کمتر از آنچه که حق اوست مالیات بپردازد.

میت رامنی هفته گذشته در صفحه فیس بوک خود نوشت که عدم انتشار اظهارنامه مالیاتی، قانونا یکی از عوامل سلب صلاحیت نامزدی انتخابات است.

وی اشاره کرد که اظهار نامه مالیاتی ترامپ، 'بمب بیش از اندازه بزرگ خبری پنهان شده است'.

«هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی ترامپ از حزب دمکرات، هفته پیش اظهارنامه مالیاتی خود را اعلان عمومی کرد و در مورد ترامپ گفت 'ترامپ چه چیزی را پنهان می کند؟'

در سال 2011 به دنبال آنکه اوباما تمام اوراق هویت خود را به رویت رای دهندگان درآورد، ترامپ هم قول داد که در صورت تصمیم گرفتن برای احراز ریاست جمهوری، سوابق مالیاتی خود را رو خواهد کرد.

او در سال 2014 هم اعلام کرد که اگر نامزد ریاست جمهوری شود، یقینا این کارنامه مالیاتی را نشان خواهد داد. اما ترامپ پارسال گفت تا زمانی که موضوع ای-میل های شخصی هیلاری مشخص نشود، او هم سوابق مالیاتیش را رو نخواهد کرد.

معترضان به ترامپ می گویند که او امپراطوری مسکن خود را با مالیات هایی که سایر مردم پرداخت می کنند، نیرومند کرده است .

ترامپ از پول مردم و مفرهای قانونی پرداخت مالیات، پروژه های بزرگ توسعه ای خود از جمله در «برج ترامپ» را به راه انداخته و اجرا کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین