»
کد خبر: ۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که عربستان باید درباره فرا رسیدن زمان حق رانندگی برای زنان تصمیم‌گیری کند.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که عربستان باید درباره فرا رسیدن زمان حق رانندگی برای زنان تصمیم‌گیری کند.

خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در ریاض گفت: هیچ مساله مخفیانه‌ای مبنی بر این وجود ندارد که در آمریکا ما از برابری جنسیتی، نژادی و سایر شرایط در بین افراد استقبال می‌کنیم. اما این مساله به عربستان بستگی دارد که درباره ساختار اجتماعی و سایر انتخاب‌ها و زمان انجام ‌آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

در چند روز گذشته واشنگتن اعلام کرده بود که از حقوق جهانی زنان برای رانندگی در عربستان حمایت می‌کند؛ این امر پس از آن صورت گرفت که چند زن سعودی با نقض قانون عدم رانندگی در عربستان، سوار بر خودرو و پشت فرمان در اکتبر سال جاری میلادی اقدام به رانندگی در خیابان‌های عربستان کردند.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از حضور کامل زنان در جامعه عربستان حمایت می‌کنیم. مردم در سراسر جهان حقوق جهانی مشترکی دارند و می‌توانند این حقوق را به صورت صلح‌آمیز بیان کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره کمپین زنان سعودی برای رانندگی در عربستان افزود: ما از این اقدام حمایت می‌کنیم.

اما جان کری در دیدار و گفتگو با رهبران سعودی گفت: این یک مناظره خوب و سالم درباره رانندگی زنان در عربستان است، اما من فکر می‌کنم که بهتر است این مساله را بر عهده مردم عربستان بگذاریم که در آن دخیل هستند.

وی افزود: همه می‌دانند که ایالات متحده از این مساله حمایت می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین