|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۹۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
گفتنی است، نمایندگان دو مرکز PTB و DAKKS از اعضای شرکت کننده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و آلمان هستند که برای حضور در این نشست چهارروزه به تهران سفر کرده اند.
نشست فنی رییس مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران، با کریستین گولگمایر، رئیس کارگروه همکاریهای فنی  خاورمیانه و شمال آفریقا موسسه ملی اندازه شناسی آلمان( PTB) و آنابلا بروکا، معاون هیات اجرایی تائید صلاحیت آلمان (DAKKS) در مرکز اندازه شناسی برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل ، در این نشست که روز دوشنبه 13 اردیبهشت با حضور جمعی از کارکنان مرکز صورت گرفت، خسرو معدنی پور، رئیس مرکز ملی اندازه شناسی، با معرفی فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران به تبیین برنامه ها و فعالیتهای آتی مرکز در چارچوب پروژه های اولویت دار با هدف توسعه زیر بنایی و ارتقاء قابلیت های مرکز از طریق برخورداری از مشاوره های فنی برای تجهیز آزمایشگاهها و به ویژه برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی لازم برای کارکنان مرکز پرداخت.

بهبود ساختار مرکز اندازه شناسی، دریافت تائید صلاحیت بین المللی آزمایشگاه مرجع ملی اندازه شناسی، تدوین CMC مرجع ملی، تاسیس آزمایشگاههای مرجع در حوزه های مورد نظر و تبادل دانشجو برای تحصیلات تکمیلی در مقاطع دکترای مرتبط با اندازه شناسی از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه ، گولگمایر ، همکاری مشترک دو مرکز اندازه شناسی ایران و آلمان را حائز اهمیت دانست  و آمادگی و حمایت PTB را برای همکاری اعلام کرد و آنابلا بروکا نیز به بیان توصیه هایی برای اعتبار بخشی مرکز بر اساس استاندارد 17025 پرداخت.

گفتنی است، نمایندگان دو مرکز PTB و DAKKS    از اعضای شرکت کننده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و آلمان هستند که برای حضور در این نشست چهارروزه به تهران سفر کرده اند.

  همکاری با مرکز ملی اندازه شناسی ایران از جمله مواردی است که طبق توافق این مرکز با طرف خارجی در پیش نویس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور درج شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین