کد خبر: ۹۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کتاب "حتما عکس دیگری هم هست" توسط نشر حرفه هنرمند در سال 1392 در 156 صفحه و با شمارگان 2500 جلد به چاپ رسیده است.
کتاب "حتما عکس دیگری هم هست" قطعه‌نویسی برای کارت‌پستال 66 نویسنده مشهور جهان است که به کوشش مهرداد حسینی اسکویی گردآوری شده‌ و می‌توانید آن را در نمایشگاه کتاب امسال تهیه کنید.

کتاب "حتما عکس دیگری هم هست" توسط نشر حرفه هنرمند در سال 1392 در 156 صفحه و با شمارگان 2500 جلد به چاپ رسیده است.

طراح گرافیک این کتاب روزبه گلستانی، مدیر اجرایی سهیلا شمس و ویراستار آن دلناز سالاربهزادی است.

در مقدمه این کتاب به قلم مهرداد اسکویی می‌خوانیم: در زندگی من کارت‌پستال‌ها نقش چندانی ایفا نکرده‌اند. متاسفانه عکاس و مستندساز هم نیستم، کلکسیونر و مشتری پروپاقرص یادبودها و یادگارها هم نیستم. سوای مراسم سال نو، کم پیش آمده کارت پستالی به کسی داده باشم و یا کسی برای من کارت‌پستالی فرستاده باشد. با این همه برخی از کارت‌پستال‌های این مجموعه برای من به نوع خاصی خاطره‌انگیز است.

اسکویی ادامه می‌دهد: همه ما کتاب‌های مصور زیادی دیده‌ایم. گاه کارت‌پستال‌هایی از مفاخر هنری و علمی و ادبی هم دیده‌ایم. در ایران البته کتاب‌هایی هست که به عکس‌های هنرمندان اختصاص دارد. مثلا بزرگان موسیقی ایرانی. کتاب‌هایی هم هست که از قابلیت کلام منقبض و تصویر سود می‌برد؛ اما باید اذعان کنم تا آن‌جا که دانش من اجازه می‌دهد، هیچ‌کس تاکنون دامنه کارت‌پستال را به حوزه ادبیات خلاق نکشانده و ترکیبی از تصویر و کلام را در کنار هم قرار نداده است.

همچنین در پشت جلد "حتما عکس دیگری هم هست" آمده است: پرتره‌ها همیشه همانی نیستند که نمایانده می‌شوند. همیشه قصه‌هایی دور یا نزدیک، بلند یا کوتاه و آشنا یا غریب پشت هر چهره به تصویر درآمده‌ای خوابیده. اگر چهره‌های مشاهیر پیش رویمان باشد که قصه‌ها افزون هم خواهد شد. به‌ویژه نویسندگان بزرگی که حتی پشت نام‌هایشان هزاران روایت خوانده‌ایم.

 بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، از پانزدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین