|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۹۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
انتشار خبری از زبان محمود احمدی‌نژاد با عنوان « ان شاء الله 96 همدیگر را خواهیم دید» در برخی از رسانه‌ها تفاسیری از حضور رئیس جمهور پیشین در انتخابات ریاست جمهوری آینده بوجود آورده اما اصل ماجرا و ریشه خبر چیست؟
انتشار خبری از زبان محمود احمدی‌نژاد با عنوان « ان شاء الله 96 همدیگر را خواهیم دید» در برخی از رسانه‌ها تفاسیری از حضور رئیس جمهور پیشین در انتخابات ریاست جمهوری آینده بوجود آورده اما اصل ماجرا و ریشه خبر چیست؟

مراسم ختم والده سردار حسین سلامی یکشنبه در مسجد امام خمینی(ره) شهرک شهید محلاتی برگزار شد و محمود احمدی‌نژاد نیز یکی از شرکت کنندگان در این مراسم بود. احمدی‌نژاد پس از حضور در مسجد در هنگام خروج با جمع کثیری از خبرنگاران مواجه شد که تلاش داشتند از رئیس‌جمهور پیشین درباره تصمیم‌اش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 سوالاتی را مطرح کنند که البته او به هیچکدام یک از سوال‌ها پاسخ نداد و با خنده گفت: «ما را از چه مسیری آوردید.»

به علت شلوغی فضا یکی از کسانی که احمدی‌نژاد را همراهی می‌کرد به دوربین یکی از تصویربرداران برخورد کرد و احمدی‌نژاد در واکنش با خنده گفت: « آقا دوربین گرونه‌ها! دوربین گرونه ، نمی‌دانند.»

در پایان وقتی احمدی‌نژاد در حال سوار شدن به ماشین خود بود، یکی از خبرنگاران پرسید آقای دکتر سال 96 منتظرتان باشیم؟ که احمدی‌نژاد باز هم پاسخی به این سوال نداد و در حین سوار شدن به ماشین خطاب به جمع گفت : «التماس دعا از همگی، خداحافظ.»

حال با وجود این اتفاقات این‌که چطور خبری مبنی بر حضور انتخاباتی احمدی‌نژاد در سال 96 آن هم با این عنوان که ان شاء الله 96 همدیگر را خواهیم دید، جای سوال دارد.

موضوع اول این است که احمدی‌نژاد اصلا چنین حرفی را مطرح نکرد و موضوع دوم هم این‌که بر فرض هم اگر چنین صحبتی را مطرح کرده باشد چطور می‌توان از آن برداشت انتخاباتی کرد و این‌گونه نتیجه گرفت که احمدی‌نژاد در انتخابات سال 96 کاندیدا خواهد شد.

یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد درباره این موضوع در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: تا آن‌جایی که بنده خبر دارم تفسیر انتخاباتی از صحبت آقای احمدی‌نژاد تفسیر نادرستی است و سخن ایشان را نمی توان به عنوان اعلام حضورشان در رقابت های انتخاباتی تلقی کرد.

عبدالرضا داوری ادامه می‌دهد: من در جریان جزئیات انتشار این مطلب نیستم، اما تا آن‌جا که اطلاع دارم هیچ برنامه‌ای برای حضور سیاسی و حضور آقای احمدی‌نژاد در رقابت‌های انتخاباتی سال 96 وجود ندارد. اگر چنین تفسیری گفته شده از نوع تفاسیری است که خود صاحب سخن به آن تفسیر رضایت ندارد.

این مشاور دولت دهم هم‌چنین تاکید می‌کند: آقای احمدی‌نژاد تعارف ندارد و اگر روزی تصمیم بگیرد در صحنه حاضر باشد تلویحی و در لفافه با مردم سخن نمی‌گوید. ایشان اگر روزی یقین بدانند و تصمیمی برای حضور در رقابت های انتخاباتی داشته باشند خیلی صریح و شفاف موضوع را با مردم در میان می‌گذارند و نیازی به پیچیده‌گویی و در لفافه‌گویی و با تلویح سخن گفتن ندارند.

علی‌اکبر جوانفکر یکی دیگر از مشاوران احمدی‌نژاد در دولت گذشته نیز در این زمینه به ایسنا گفت: متاسفانه رسانه‌های ما به اهمیت و ضرورت امانتدار بودن و انتقال صحیح نظرات و دیدگاه‌ها به افکار عمومی توجه نشان نمی‌دهند. خبرنگار سووالی را می‌پرسد و پاسخی را دریافت می‌کند اما هنگام تنظیم مصاحبه، سووال خود را تغییر می‌دهد و پاسخ دریافت شده را به نحوی منتشر می‌کند که خواست و مراد خبرنگار یا رسانه مربوطه را به مخاطب القاء نماید. این روش‌های مذموم و غیرحرفه ای، متاسفانه همچنان از سوی برخی رسانه ها به کار گرفته می‌شود. آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور محترم سابق همیشه شفاف ترین ارتباط را با مردم داشته و دارند و اگر تصمیم بر نامزدی در انتخابات را داشته باشند به صورتی کاملا روشن و گویا با مردم در میان می گذارند . سوال شما به حضور دکتر احمدی نژاد در انتخابات مربوط می شود که پاسخ آن روشن است و ایشان در تمامی انتخابات های کشور حضور داشته و خواهند داشت اما اگر منظورتان نامزدی در انتخابات باشد که باید گفت ایشان فعلا هیچ برنامه ای برای این منظور ندارند.

با وجود این حرف‌ها و تفاسیر این‌که چرا بعضی از افراد تلاش می‌کنند در حالی که دو سال از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باقی مانده و احمدی‌نژاد نیز به صورت شفاف درباره انتخابات سخنی نگفته است جای سوال دارد و باید از رفتار برخی رسانه‌ها نیز تعجب کرد که تلاش می‌کند از برخی رفتارها و سخنان بعضی از مقامات کنونی یا پیشین تفاسیری ارائه دهند که حتی شاید خود آن فرد هم با شنیدن آن تفسیرها متعجب شوند.

این بحث و تفاسیر درست شبیه صحبت هایی است که پیش از انتخابات هفت اسفند 94 مطرح می‌شد و عده ای تلاش می‌کردند این‌گونه القا کنند که احمدی‌نژاد قرار است برای انتخابات 94 مجلس لیست ارائه دهد و یا از افراد خاصی حمایت کند و این مسأله تا جایی پیش رفت که دفتر محمود احمدی‌نژاد چند روز پیش از انتخابات بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد که رئیس جمهور پیشین در انتخابات سال 94 از هیچ فرد خاص یا لیستی حمایت نکرده و نمی‌کند.

به هر روی درست است که محمود احمدی نژاد سیاست مداری است که برخی تصمیمات را در زمان هایی می گیرد که هیچ کس انتظار ندارد اما صحبت درباره حضور او در انتخابات 96 آن هم دو سال پیش از این انتخابات کمی زود و عجیب به نظر می‌رسد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین