|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
گفته‌های صبح امروز منبع آسوشیتدپرس درست از آب در آمد و وزارت دادگستری دولت اوباما علیه 7 ایرانی و دولت جمهوری اسلامی ایران به اتهام حمله اینترنتی به بانک‌های این کشور و یک سد در نزدیکی نیویورک شکایت کرد.
وزارت دادگسترى آمریکا علیه افرادی که به ادعاى واشنگتن با ایران مرتبط هستند، به اتهام حمله سایبرى کیفرخواست صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»،گفته‌های صبح امروز منبع آسوشیتدپرس درست از آب در آمد و وزارت دادگستری دولت اوباما علیه 7 ایرانی و جمهوری اسلامی ایران به اتهام حمله اینترنتی به بانک‌های این کشور و یک سد در نزدیکی نیویورک شکایت کرد.

بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، در دادخواست وزارت دادگستری علیه این 7 نفر، ادعا شده که همه آنها «هکرهای کامپیوتری کارآزموده» بوده و به اقدامات خرابکارانه در حوزه قضایی ایالات‌متحده مرتکب شده‌اند.

اسامی این هفت ایرانی به این شرح است: احمد فتحی 37 ساله، حمید فیروزی 34 ساله، امین شکوهی 25 ساله، صادق احمدزادگان 23 ساله، امید غفارینیا 25 ساله، سینا کی‌سر 25 ساله و نادر سعیدی 26 ساله.

دستگاه قضایی آمریکا، جرم این افراد را شرکت در حملات 176 روزه  «قطع گسترده خدمات» عنوان کرده؛ حملاتی که به از دسترس خارج شدن سایت‌های اینترنتی حداقل 46 موسسه مالی مطرح آمریکا منجر شد.

دستگاه قضایی آمریکا مدعی است که جبران اثرات ناشی از این حملات، برای موسسات آمریکایی ده‌ها میلیون دلار هزینه داشته است.



آقای فیروزی متهم است که علاوه بر شرکت در این حملات، در ماه‌های اوت و سپتامبر سال 2013، دسترسی اینترنتی غیرمجاز به سامانه کنترل الکترونیکی سد «باومن» نیویورک داشته است.

دولت آمریکا 2 سال پیش هم علیه 5 افسر ارتش چین به اتهامات مشابه،  اقامه دعوی کرد.

مقامات آمریکایی که نمی‌خواسته‌اند نامشان فاش شود، به وال‌استریت ژورنال گفته اند که دولت اوباما شکایت علیه 7 ایرانی را برای ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات خصمانه دیگر دولت‌ها در فضای سایبر، به جریان انداخته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین