کد خبر: ۸۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
منابع خبری بلژیک از شناسایی هویت دو تن از عاملان حمله تروریستی روز گذشته به فرودگاه بلژیک خبر دادند. عشراوی که گفته می شود یکی از کسانی است که در تصاویر دوربین های مدار بسته فرودگاه دیده شده، در منطقه اندرلخت بازداشت شد.
رسانه‌های بلژیک به نقل از منابعی در دادستانی می‌گویند که نجم عشراوی، مظنون اصلی حمله مرگبار روز گذشته به فرودگاه بروکسل بازداشت شده است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید» به نقل از خبرگزاری‌ها، عشراوی که گفته می شود یکی از کسانی است که در تصاویر دوربین های مدار بسته فرودگاه دیده شده، در منطقه اندرلخت بازداشت شد.

دو مظنون دیگر در رسانه های بلژیک دو برادر به نام های خالد و ابراهیم بکراوی معرفی شده اند.



هنوز مقامات رسمی بازداشت عشراوی را تأیید نکرده اند.

دیروز سه شنبه ۲۲ مارس، وقوع دو انفجار در فرودگاه بروکسل و یک انفجار در متروی این شهر به کشته شدن ۳۴ نفر و مجروح شدن ۲۵۰ نفر منجر شد. داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.



بنابراین گزارش ها،دادستانی بلژیک روز قبل از حملات بروکسل، نجم عشراوی را به عنوان همدست صلاح عبدالسلام، از عاملان حملات سال گذشته پاریس معرفی کرده بود.

دادستانی بلژیک گفته بود که عبدالسلام در سپتامبر گذشته با استفاده از خودرویی که اجاره کرده بود، دو بار به بوداپست، پایتخت مجارستان سفر کرد و دو مرد دیگر با مدارک شناسایی جعلی به نام‌های سفیان کیال و سمیر بوزید در خودرو با عبدالسلام همراه بودند.

اما آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داد که هویت واقعی سفیان کیال، در واقع نجم عشراوی بوده است.

دادستان گفته بود که عشراوی متولد ۱۸ مه ۱۹۹۱ است و در ماه فوریه ۲۰۱۳ به سوریه سفر کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین