|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
»
مواضع عجیب پایداری همچنان ادامه دارد
کد خبر: ۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
بعید نیست با این روند موضع گیری های جبهه پایداری، در آینده نزدیک آنها اساس حضور در انتخابات را نیز منکر شوند!
امیرحسین قاضی زاده سخنگوی جبهه پایداری در گفتگویی با یک سایت اصولگرا گفته است که "ما به طور اصولي نامزدي تحت عنوان جبهه پايداري در انتخابات نداشتيم"!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، قاضی زاده در توضیح این اظهارنظر بدیع و در پاسخ به این سوال که يعني شما آقاي جليلي را نامزد جبهه پایداری در انتخابات نمي‌دانيد؟، افزوده است که "جبهه پايداري رويكردش يك رويكرد تكليفي است چهار استراتژي، 9 ماه قبل از انتخابات براي خودمان تعريف كرديم. اول، اينكه ما گزينه داشتيم. دوم، ما به گزينه اصلح در وضع موجود برسيم. سوم، اگر به گزينه اصلح نرسيم، گزينه‌هايي همتراز باشند كه بتوانيم معرفي كنيم. چهارم، از يك كسي يا جرياني احساس خطر بكنيم. مثلا فرض كنيد سال 88 است ما اصلا با آقاي احمدي‌نژاد كاري نداريم ولي از طرف جناح فتنه احساس خطر مي‌كنيم، وظيفه‌مان اين است نسبت به وضع پیش آمده احساس خطر کرده و مردم را هوشيار كنيم."

سخنگوی پایداری در حالی از استراتژی های چهارگانه این تشکل برای ورود به انتخابات صحبت و حمایت اصولی از هر نامزدی در انتخابات اخیر را رد می کند که پیش از این از امکان رای جبهه پایداری به دکتر روحانی هم سخن گفته بود!

قاضی‌زاده بعد از اولین نشست رسانه‌ای حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور منتخب، با اعلام موضعی عجیب گفته بود که اگر او مواضعی را که در نشست خبری مطرح کرد قبلا بیان کرده بود، ما در انتخابات به او رای می‌دادیم!

در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، جبهه پایداری با حاشیه‌های فراوان ابتدا از لنکرانی و سپس جلیلی حمایت کرد که در این بین اختلافاتی درون این جبهه نیز مشاهده شد اما ایراد اصلی که از سوی گروه های اصولگرا به این جبهه وارد شده بود، عدم همراهی آن با سایر اصولگرایان و در نتیجه ایجاد مانع برای وحدت آنان بود.

با این وجود کاندیدای مورد حمایت این جبهه یعنی سعید جلیلی توفیقی پیدا نکرد و در حالی که بسیاری از هواداران او کشیده شدن انتخابات به دور دوم را قطعی می دانستند، در نهایت دکتر روحانی با رای مردم در همان دور اول به عنوان رییس جمهور انتخاب شد.

از آن پس شکاف میان اصولگرایان عمیق تر شد و بسیاری از آنها، جبهه پایداری را عامل این اختلافات قلمداد کردند.

قاضی زاده البته در مورد نوع حمایت از کاندیداها نیز توضیح داده که "ما هيچ محاسبه سياسي در كارمان نيست به همين دليل هم محكوم هستيم، در حال حاضر محكوميت جبهه پايداري در رفتار سياسي‌اش اين است كه به پيروزي فكر نمي‌كند به همين خاطر وحدت‌شكني مي‌كند و اعتراض دیگران اين است كه اگر شما محاسبه سياسي بكنيد جور دیگری رفتار مي‌كنيد."

با این وجود سخنگوی پایداری درباره اینکه نگاه "غیرمحاسباتی" آنها با توجه به رویه و خط فکری جبهه پایداری چگونه می توانست به حمایت از دکتر روحانی نیز منتج شود، سخنی به میان نیاورده است!

به نظر می رسد روند موضع گیری های جبهه پایداری کم کم به سمت تکرار داستان حمایت از احمدی‌نژاد گرایش یافته است. جبهه پایداری که اعضای آن پیش از تشکیل این تشکل سیاسی از هواردان شناخته شده احمدی نژاد بودند در اواخر دولت دهم دست کم به ظاهر انتقاداتی را به او وارد دانستند و از طریق این راهکار خود را از مسئولیت های حمایت از رییس جمهور پیشین رها کردند.

اکنون و بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز روندی مشابه در حال طی شدن است. جبهه پایداری ابتدا از لنکرانی حمایت کرد. سپس حامی اصلی جلیلی شد. بعد از آن اعلام کرد که این جبهه می توانست حتی از دکتر روحانی هم حمایت کند(!) و در نهایت حمایت "اصولی" از جلیلی را کاملا انکار کرد!

بعید نیست با این روند موضع گیری های جبهه پایداری، در آینده نزدیک آنها اساس حضور در انتخابات را نیز منکر شوند!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
4
4
اینها بودند که در 88 و قبل از آن کودتا کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
[جالبه کودتا واقعا که شرم باد بر شما شرم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
1
7
پایداری هم شده جریان سرکار خانم راستگو،
به نام دیگران به سود دیگران.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین