|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۸۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
علی اکبر ولایتی بامداد امروز (دوشنبه) وارد مسکو شد و از سوی مقامات روسی، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی اسلامی ایران در فدراسیون روسی و شماری از مسئولان نهادهای ایرانی مورد استقبال قرار گرفت.
«علی اکبر ولایتی» رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که در چارچوب یک سفر رسمی وارد مسکو شده است، اعلام کرد که در دیدار با مقام های بلندپایه روسیه افزون بر بحث درباره موضوعات سیاسی، امنیتی، راهبردی و همکاری های منطقه ای، سیاست های مقام معظم رهبری در «نگاه به شرق» دنبال می شود.

 بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه اعلام کرد که ولایتی مشاور امور بین المللی رهبر معظم انقلاب امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: این سفر رسمی به دعوت رییس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه برای دیدار و گفت وگو با شماری از مقامات عالی و شرکت در کنفرانس و میزگرد با موضوع «همکاری تهران و مسکو در شرایط نوین ژئوپلتیک» انجام می شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در باره اهداف سفر تصریح کرد: رابطه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ روابط دوجانبه بی سابقه بوده و در زمینه های مختلف از جمله هسته ای، دفاعی و به ویژه همکاری های منطقه ای گسترش یافته است که نمونه آن ائتلاف ایران،روسیه، عراق و سوریه است، ضمن آنکه در این سفر سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری در نگاه به شرق دنبال خواهد شد.

مشاور امور بین المللی رهبر معظم انقلاب گفت: در ملاقات های مختلف با مقامات بلندپایه روسیه در زمینه های سیاسی، امنیتی، همکاری های منطقه ای و موضوعات استراتژیک بحث و تبادل نظر خواهد شد.

ولایتی در پاسخ به پرسش دیگری به سفر قبلی خود به عنوان نماینده ویژه حسن روحانی رییس جمهوری و ملاقات با «ولادیمیر پوتین» اشاره و اظهار کرد: همکاری های دو کشور راهبردی و در حال گسترش است، ضمن آن که رییس جمهور روسیه از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس حمایت جدی کرده و در سفر رییسان جمهوری چین و روسیه به تهران و ملاقات با رهبر معظم انقلاب در این خصوص تاکید شد و همکاری ها هر روز در حال گسترش می باشد.

علی اکبر ولایتی بامداد امروز (دوشنبه) وارد مسکو شد و از سوی مقامات روسی، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی اسلامی ایران در فدراسیون روسی و شماری از مسئولان نهادهای ایرانی مورد استقبال قرار گرفت.

در این سفر، غلامرضا فروزش معاون مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و چگینی زاده استاد دانشگاه دکتر ولایتی را همراهی می کنند.

براساس برنامه اعلام شده، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقام های ارشد روسیه دیدار و گفت و گو می کند.

مذاکره با «یوری اوشاکوف» دستیار امور بین المللی رییس جمهوری، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت و «آلکسی پوشکوف» رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه از برنامه های سفر ولایتی به مسکو اعلام شده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین