|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۶
کد خبر: ۸۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
با وجود غیبت ترامپ، رقبای او مشاجره اش را با مجری مناظره به بینندگان یادآوری و بی پروایی او را مسخره و از تصمیم او برای بایکوت مناظره انتقاد کردند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به رغم سه بار گفت و گوی مدیر شبکه فاکس نیوز از مناظره دیشب (پنجشنبه شب) داوطلبان ریاست جمهوری این حزب در این شبکه کنار کشید و همایشی چند کیلومتر آن طرفتر برگزار کرد.


خبرگزاری رویترز امروز جمعه از مرکز همایش های آیوا واقع در شهر دموین (Des Moines) ایالت آیوا گزارش داد، سخنگوی شبکه خبری فاکس نیوز به این خبرگزاری گفت که راجر آیلز (Roger Ailes) مدیر شبکه در روز مناظره سه بار تلفنی با میلیاردر نیویورکی (ترامپ) گفت و گو کرد اما این دو نتوانستند اختلافشان را بر سر یکی از مجریان مناظره به نام مگین کلی (Megyn Kelly) حل کنند.
مجری مذکور در نخستین مناظره نامزدهای جمهوریخواه با دونالد ترامپ بگو مگو کرد و اظهارات پس از مناظره ترامپ در مورد وی به خصومتشان دامن زد.

این در حالیست که تنها سه روز به اولین دور رای گیری برای گزینش نامزد نهایی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا وقت باقیست.

ترامپ پیشنهاد کرده بود تا در ازای حضور در هفتمین مناظره، فاکس نیوز پنج میلیون دلار از درآمد فروش آگهی های میانه مناظره را به کهنه سربازان ببخشد،اما فاکس نیوز این پیشنهاد را رد کرد. ترامپ پیش از این نیز چنین پیشنهادی را به سی ان ان داده بود که آن شبکه هم رد کرده بود.

با وجود غیبت ترامپ، رقبای او مشاجره اش را با مجری مناظره به بینندگان یادآوری و بی پروایی او را مسخره و از تصمیم او برای بایکوت مناظره انتقاد کردند.

«تد کروز» سناتور تگزاس و رقیب جدی ترامپ در رای گیری آیوا در ابتدای مناظره با تقلید از ترامپ به «بن کارسون» که جراح بازنشسته مغز و اعصاب است، گفت 'من دیوانه ام و تمام رقبای من احمق، چاق و زشت هستند. بن تو هم جراح مزخرفی هستی'. وی در ادامه مناظره و پس از پاسخ به چند سوال به شوخی به مجری گفت 'اگر یک سوال دیگر از من بپرسی مناظره را ترک می کنم'.

«جب بوش» فرماندار سابق فلوریدا که ترامپ بارها از او انتقاد کرده است، گفت 'دلم برای ترامپ دردانه ام تنگ شده!'

«مارکو روبیو» دیگر نامزد جمهوریخواهان هم به مجری فاکس نیوز گفت 'نگران نباش، هر سوالی که بپرسی، مناظره را ترک نمی کنم.'

همزمان با این مناظره، ترامپ در جمع 700 نفره طرفداران خود که سالن دانشگاه دریک را پر کرده بودند، خبر داد یک روزه شش میلیون دلار برای کمک به یکی از گروه های کهنه سربازان جمع آوری شده که به گفته آسوشیتدپرس سهم وی از این مبلغ یک میلیون دلار است. ستاد ترامپ مشخص نکرد که کدام گروه این مبلغ را دریافت خواهد کرد.

شبکه های CNN و MSNBC لحظه به لحظه همایش ترامپ را پخش کردند و وی توانست توجه فراوانی را به خود جلب کند.

ترامپ به حضار گفت 'صادقانه بگویم، من نمی خواستم به اینجا بیایم. می خواستم در مناظره شرکت کنم.'

وی که شبکه فاکس نیوز و بخصوص مگین کیلی را متهم می کند که با وی برخورد غیرمنصفانه ای دارند، گفت 'وقتی که با شما بدرفتاری می شود، خوشتان بیاید یا نه، باید بر حقوق خود پافشاری کنید.'

دو نفر از رقبای جمهوریخواه ترامپ یعنی «ریک سنتوروم» سناتور سابق پنسیلوانیا و «مایک هوکابی» فرماندار سابق ایالت آرکانزا پس از پایان مناظره فرعی نامزدهای کم اقبال جمهوریخواه در همایش ترامپ شرکت کردند.

اقدام ترامپ برای بایکوت مناظره می تواند قماری خطرناک پیش از رای گیری روز دوشنبه آتی در آیوا باشد. این رای گیری آغازگر رقابتهای ایالتی برای انتخاب نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

با این حال ترامپ کماکان در نظرسنجی های ملی و ایالتی رتبه نخست را در میان نامزدان جمهوریخواه به خود اختصاص داده و اظهارات جنجالی او در مورد مهاجران مکزیکی و ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به خاک آمریکا و درگیری با چهره های مطرح جمهوریخواهان مانند سناتور مک کین تاثیر منفی در اقبال به وی نداشته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین