|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۸۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
قائم مقام معاون سیما اعلام کرد از مسایل جزیی مزایده آگهی‌های بازرگانی اطلاعی ندارد چراکه هنوز ثمر نداده است، با این حال این مزایده شیوه جدیدی برای جذب تبلیغات است.
رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در حاشیه مراسم افتتاحیه شبكه تهران كه شب گذشته پنجم بهمن ماه در مركز همایش های صداوسیما برگزار شد درباره بودجه ای كه از طرف دولت به صداوسیما اختصاص داده شده است، گفت: تاكنون بودجه هایی كه به سازمان صداوسیما اختصاص داده شده است، بودجه ای نبوده است كه كفاف كاركرد و ماموریت های این سازمان را بدهد و این مساله در همه دولت‌ها وجود داشته است.

وی در گفت و گو با مهر افزود: این بودجه‌ها تاكنون به گونه ای نبوده است كه در شأن فرهنگ و هنر باشد. درواقع شأن فرهنگ و هنر ایجاب می كند كه بودجه ریزی و بودجه نویسی به صورت ویژه تری انجام شود. حوزه فرهنگ و هنر بخصوص در حوزه ایران اسلامی جریانی سیال، اندیشه ساز و نگرش ساز است و قاعدتا برای فرهنگسازی در چارچوب های ملی و بین المللی باید هزینه كنیم همانطور كه همه دنیا هزینه می كنند.

پورحسین درباره درباره رقم بودجه‌ای كه دولت یازدهم برای سال 95 سازمان صدا و سیما در نظر گرفته است، عنوان كرد: من نمی گویم بودجه اختصاص یافته شده خوب نیست اما كفاف كار دستگاه عظیمی مثل رسانه ملی را نمی دهد. این مساله تا حدی تابعی از شرایط و تنگناهای مالی است و تا حدی هم به دغدغه مسئولان و نگرش آنها نسبت به مساله فرهنگ و هنر بستگی دارد. فكر می كنم لازم است از تعارف ها دست برداریم و به حوزه فرهنگ و هنر توجه جدی تری داشته باشیم.

وی اضافه كرد: اقتضائات تكنیكی و فناوری ایجاب می كند كه میزان بودجه نویسی افزایش یابد.

قائم مقام معاون سیما درباره اینكه درخواست بودجه بیشتری داشته اند یا خیر؟ توضیح داد: از اینكه در حوزه كلان سازمانی درخواستی مطرح شده باشد اطلاعی ندارم ولی ما همیشه از طرف تلویزیون تقاضای بودجه بیشتر را مطرح كرده ایم. البته از یك دهه بیشتر است كه تكلیف می شود سازمان صداوسیما میزانی از بودجه سالانه خود را از محل آگهی های بازرگانی دربیاورد.

پورحسین درباره اینكه امكان دارد بودجه سازمان صداوسیما افزایش یابد یا خیر؟ اظهار كرد: هنوز این بودجه به صورت نهایی ابلاغ نشده است و ما امیدواریم كه بودجه افزایش یابد.

قائم مقام معاون سیما درباره مزایده سازمان صداوسیما برای آگهی های بازرگانی نیز بیان كرد: من از مسایل جزیی این مزایده اطلاعی ندارم چراكه هنوز ثمر نداده است، با این حال این مزایده شیوه جدیدی برای جذب تبلیغات است.

وی در پایان درباره برنامه های انتخاباتی در تلویزیون و رعایت بی طرفی در این برنامه ها توضیح داد: طبق قانون انتخابات از تاریخ مشخصی كاندیداها نمی توانند دیگر از فرصت رسانه ها استفاده كنند، با این حال زمانی كه به آنها اختصاص داده می شود با رعایت بی طرفی است و لحاظ كردن این نكته كار بزرگی است. ما در حوزه ریاست جمهوری می توانستیم طبق قانون وقت مشخصی را به كاندیداها اختصاص دهیم و حالا كاندیداهای خبرگان رهبری هم هر یك زمان مشخصی را در شبكه های استانی خواهند داشت. آنچه مسلم است این است كه این نحوه از كار را به هیچ عنوان نمی توان جناحی كرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین