|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
وزير کشور پيش از ترک دمشق گفت: مردم ايران الگوي مقاومت و ايستادگي را به مردم منطقه ارايه کردند.
عبدالرضارحماني فضلي پيش از ترک دمشق گفت: هم در زمان جنگ تحميلي و هم در زمان اعمال تحريم هاي ظالمانه غرب عليه کشورمان، مردم ايران درس و الگوي خوبي از مقاومت و استقامت به مردم منطقه ارايه کردند.
وزير کشور تصريح کرد هم اکنون مردم سوريه، لبنان، عراق و يمن اين الگو را براي مقابله با تکفيري ها و مقاومت در برابر متجاوزان در پيش گرفته اند تا از عزت و کرامت کشورشان دفاع کنند.
وزير کشور افزود بايد قدر مقاومت و استقامت و قدر خون هايي که در اين راه ريخته شده، بدانيم و در مسير صيانت از دستاورد خون شهدا قدم برداريم.
رحماني فضلي با اشاره به سفر دو روزه اش به سوريه و ديدار با مسئولان ارشد اين کشور از جمله بشار اسد رئيس جمهور سوريه، خاطرنشان کرد، مذاکراتي که با مقامات سوري به ويژه محمد ابراهيم شعار وزير کشور سوريه صورت گرفت، در جهت تقويت محور مقاومت و تقويت روابط دوجانبه تهران - دمشق به ويژه در زمينه حوزه وزارت کشور بوده است.
مذاکراتي که با مقامات سوري به ويژه محمد ابراهيم شعار وزير کشور سوريه صورت گرفت، در جهت تقويت محور مقاومت و تقويت روابط دوجانبه تهران - دمشق به ويژه در زمينه حوزه وزارت کشور بوده است.

وي همچنين اظهار داشت: براساس تفاهمنامه اي که در سفر تابستان گذشته وزير کشور سوريه به تهران به امضاي دو طرف رسيد، قصد داريم همکاريهاي خود را در حوزه هاي مختلف امنيتي و همچنين مبارزه با تروريسم، قاچاق مواد مخدر، جرايم سازمان يافته، جرايم عليه تاسيسات دولتي و در زمينه آموزش پليس گسترش دهيم.
رحماني فضلي افزود: با سرلشکر شعار توافق شد که حداکثر تا يک ماه ديگر هيات کارشناسان وزارت کشور سوريه به منظور تشکيل کميته کارشناسي به تهران سفر کنند تا براساس جمع بندي هاي آن نشست، عمليات اجرايي و اقدامات مورد نياز را با برنامه و زمانبندي از پيش تعيين شده آغاز کنيم.
رحماني فضلي پس از سفري دو روزه به سوريه، امروز پس از ديدار با بشار اسد به تهران بازگشت.
منبع:خبرگزاري صدا و سيما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین