|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۷۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
بر این اساس بازنشستگان محترم سال جاری می توانند با مراجعه به نمایندگان استانی موسسه یا اداره تعاون آموزش و پرروش استان خود نسبت به تکمیل فرم درخواست استمرار عضویت اقدام کنند.
فرهنگیان عضو موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که در سال تحصیلی جاری بازنشسته شده و یا می شوند با تکمیل فرم شماره ٤ بخشنامه ٨٠٠ می توانند به عضویت خود ادامه داده و از وام بدون بهره به میزان موجودی خود نزد موسسه بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، عضویت بازنشستگان موسسه پس از طی مراحل قانونی و اداری وارد فاز اجرایی شد و فرهنگیانی که از ابتدای مهرماه ١٣٩٤ به افتخار بازنشستگی نائل می آیند می توانند به صورت اختیاری درخواست ادامه عضویت در موسسه بدهند.

بر این اساس بازنشستگان محترم سال جاری می توانند با مراجعه به نمایندگان استانی موسسه یا اداره تعاون آموزش و پرروش استان خود نسبت به تکمیل فرم درخواست استمرار عضویت اقدام کنند.

از آنجایی که امکان عضویت مجدد بازنشستگان پس از خروج از موسسه در حال حاضر وجود ندارد، لازم است فرهنگیان محترم قبل از بازنشستگی و یا بلافاصله پس از بازنشستگی به منظور استمرار عضویت و بهره مندی از مزایای عضویت در موسسه اقدام نمایند.

سـودآوری ١٨.٨٠٠ میلیارد ریالی سال‌های ٩٢ و ٩٣ همزمان با سرمایه گذاری های بزرگ، مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را به یکی از معتبرترین و سودآورترین  نهاد های اقتصادی کشور تبدیل کرده است. بـدین لحاظ ضرورت دارد و انتظار می‌رود فرهنگیان فکور و آینده‌نگر با در نظر گرفتن مـزایای استمرار عضویت و به منظور استفاده از ثمرات به بار نشستن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و در دست اقدام موسسه و افق توسعه اقتصادی روشن پسا تحریم به‌ویژه در بخش انرژی و صنایع پتروشیمی، به موقع اقدام نموده و همچنان از منافع و امتیازات سرمایه‌گذاری‌های موثر خویش بهره‌مند شوند.

 

اعطای وام بدون بهره به بازنشستگان سال جاری عضو موسسه

شرایط و مزایای استمرار عضویت بازنشستگان مهرماه ١٣٩٤ در موسسه به شرح زیر است:

    بـهره مندی از تسهیلات وام بدون بهره با کارمزد ٢ درصد و اقساط ٣٦ ماهه به میزان ١٠٠ درصد موجودی عضو در موسسه (اقساط تسهیلات از حقوق بازنشستگی فرهنگیان کسر می شود)
    بـهره مندی از سود حاصل از فعالیت های اقتصادی موسسه به نسبت مانده سهم الشرکه در پایان سـال مالی (سود فعالیت های موسسه در سال های قبل همواره از سود بانکی بالاتر بوده است)
    بهره مندی از تمام مزایای عضویت در موسسه همانند فرهنگیان شاغل مانند خدمات لیزینگی، رفاهی، فروشگاهی، بیمه ای و … (بـه استثنای واریز سهم دولت موضوع ماده ٦٣ قانون برنامه دوم توسعه جمهوری اسلامی ایران)

    ماهیانه ٥ درصد از مجموع حقوق و مزایای فرهنگیان بازنشسته به عنوان حق عضویت کسر و  به حساب موسسه واریز می شود

    حداقل دوره استمرار عضویت جهت بهره مندی از تسهیلات بـدون بهره و سایر مزایای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ٥ سال است.

    فرهنگیان می توانند پس از ٥ سال درخواست تمدید استمرار عضویت داشته باشند، و در صورت خروج حداکثر  ظرف مدت دو ماه از  زمان  ارائه درخواست،  سپرده خود را دریافت خواهند کرد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین