|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۷۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کلمه داعش سیاه بالای سر جنگجوی داعشی و داعش سفید بالای سر جلاد سعودی نوشته شده است.
یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی به چاپ یک پوستر در سایت «khamenei.ir» اشاره کرد و نوشت:‌ وب‌سایت وابسته به آیت الله علی خامنه‌ای تصویری منتشر کرده است که در آن رژیم آل سعود به گروه داعش تشبیه شده و توجه‌ها را به این واقعیت که هر دو آن‌ها عمل گردن زدن را انجام می‌دهیم جلب می‌کند.



در گزارش پایگاه خبری سی ان اس نیوز آمده است: این تصویر که در بحبوحه تنش جدی بین ایران و عربستان بر سر اعدام نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه از سوی عربستان به چاپ رسید یک جهادگر داعشی را در لباس سیاه نشان می‌دهد که چاقویی بالای سر قربانی زانو زده در لباس نارنجی نگاه داشته است و یک جلاد سعودی در ردایی سفید به تصویر کشیده که شمشیری بالای سر زندانی زانو زده نگاه داشته است.

کلمه داعش سیاه بالای سر جنگجوی داعشی و داعش سفید بالای سر جلاد سعودی نوشته شده است.

این طور استنباط می‌شود که سعودی زانو زده به دلیل مخالفت با حامیان داعش به اعدام محکوم شده است. از قرار معلوم ارجاعی به مخالفت نمر از رژیم سعودی است که ایران آن (عربستان) را به حمایت از داعش متهم می‌کند.

مردی که در برابر قاتل داعشی زانو زده به دلیل مخالفت با داعش به اعدام محکوم شده است.

در شرح عکس نوشته شده : آیا تفاوتی وجود دارد؟

این تصویر در سایت رسمی khamenei.ir سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله عظمی سید علی خامنه‌ای منتشر شد.

به دنبال اعدام نمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز سعودی‌ها را به داشتن رفتاری مشابه داعش متهم کرد.

حتی پیش از اعدام‌های اخیر که موجب هجوم به سفارت عربستان در تهران و متعاقبا قطع روابط دیپلماتیک بین رقبای منطقه‌یی شد،‌ رهبران ایران به دنبال برابر نهادن این کشور و گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

گاهی اوقات در ایران مقایسه‌ها کم‌تر به چشم می‌آید. حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در سخنرانی اخیر خود از عربستان سعودی به دلیل انداختن بمب بر سر مسلمانان بی‌گناه انتقاد کرد. ( گرچه وی نامی از این کشور در سخنرانی خود به میان نیاورد) و بعد بلافاصله از داعش به دلیل کشتن با نام اسلام انتقاد کرد.

این برابرسازی ماهرانه داعش و عربستان از طریق ارجاعات حسن روحانی به پرچم‌های این دو ارائه شد.

وی داعش را به عنوان مدعیان اسلام که نام عظیم الله و پیامبر بزرگ اسلام را بر روی پرچمش دارد، توصیف کرد. هم‌چنین حسن روحانی، عربستان سعودی را به عنوان کشوری با پرچم اسلامی که بمب و موشک بر سر مسلمانان بی‌گناه می‌ریزد توصیف کرد.

پرچم‌های داعش و عربستان سعودی هر دو نشانه‌های اسلامی را بر روی خود دارند: لا اله الا الله و محمد رسول الله.

حسن روحانی در سخنرانی خود در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران در 27 دسامبر گفت که رسانه‌های اسلامی قضیه رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین اشغالگر منطقه را کنار گذاشته‌اند و به جای آن تهدید داعش را پوشش می‌دهند.

روحانی در این اجلاس گفت:‌ اگر روزی نگرانی‌مان این بود که قدرت‌های خارجی مسلمانان را می‌کشند و سرزمین‌های‌شان را غارت می‌کنند، امروز با وضعیتی رو‌به‌رو هستیم که در آن یک کشوری با پرچمی اسلامی بمب و موشک بر سر مسلمانان بی‌گناه می‌ریزد.

گروه داعش به دلیل اعدام قربانیان از طریق گردن زدن بدنام شده است. گاها داعش جنایت‌های هولناک خود را در تبلیغات ویدیویی در سایت خود به نمایش می‌گذارد. قربانیان داعش مصری‌ها، مسیحیان اتیوپی، جنگجویان کرد،‌ سربازان سوری و تعدادی از خارجی‌های اسیر شده را در بر می‌گیرد. عربستان نیز از طریق روش‌های مختلف به ویژه گردن زدن در ملاعام اعدام را انجام می‌دهد. هنوز مشخص نشده که شیخ نمر گردن زده شده یا تیر باران شده است اما مقامات سعودی اعلام کردند که وی به همراه 46 تن دیگر به اتهام تروریسم در روز شنبه در 12 شهر اعدام شدند و این که در 8 مورد از این اعدام‌ها اعدام‌ها از طریق گردن زدن صورت گرفته است.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل گردن زدن روش رایج در عربستان سعودی است. گروه‌های حقوق بشری در نوامبر گذشته گزارش دادند که عربستان سعودی در سال گذشته تا تاریخ ذکر شده دست کم 151 نفر را اعدام کرده است که در دو دهه گذشته بالاترین رکورد اعدام سالانه را داشت.

محمد العیسی، وزیر عدالت عربستان در سخنرانی در واشنگتن در سال 2014 از این اعدام‌ها و مجازات بر اساس شریعت از جمله گردن زدن و قطع اعضای بدن دفاع کرد و گفت این مجازات‌ها بر اساس متون مذهبی است و نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین