|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
غواصان محلی از این فرصت استفاده کرده و با دوربین زیردریایی از این ماهی عجیبِ قرمز و سفید رنگ فیلمبرداری کردند.
ماهی‌مرکب غول‌پیکر معمولاً عمق دریا را ترجیح می‌دهد اما یکی از نادرترین آن‌ها سر از سواحل کم‌ عمق ژاپن در خلیج تویاما درآورد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، این ماهی مرکب یا «سَرپاوَر» 3.7 متر بود که البته در مقایسه با حداکثر رشد این موجود که 13 متر است، کوچک و احتمالاً نابالغ محسوب می‌شد.

این موجود نادر که باعث شگفتی ژاپنی‌هایی شد که شب کریسمس در اسکلۀ خلیج تویاما حضور داشتند، زیر قایق‌های ماهیگیری و در نزدیکی خلیج شنا کرد و در نهایت پس از چندین ساعت به سوی آب‌های عمیق هدایت شد.

غواصان محلی از این فرصت استفاده کرده و با دوربین زیردریایی از این ماهی عجیبِ قرمز و سفید رنگ فیلمبرداری کردند.

یکی از این غواصان که در نهایت این ماهی مرکب را به سمت اقیانوس هدایت کرد در گفت‌وگو با شبکۀ خبری سی.ان.ان، گفت: «کنجکاوی باعث شد که ترس را کنار بگذارم و به دریا بپرم. این ماهی آسیب ندیده بود، اما از خود مرکب پس می داد. این موجود را به طرف اقیانوس هدایت کردم و در آب‌های عمیق ناپدید شد».

مردم جنوب ایران ماهی مرکب را خساک می‌نامند. این ماهی بی‌مهره، در زمان احساس خطر ماده‌ای همچون مرکب مشکی در آب پخش می‌کند.

سرپاوران سری عجیب دارند که به صورت دوشاخه‌ای قرینه است. آن‌ها از خانوادۀ اختاپس‌ها هستند و فقط شب‌هنگام برای تغذیه به سطح آب می‌آیند.


منبع:میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین