|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۷۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
غرویان در رابطه با رقابت های این دوره از انتخابات نیز اظهار داشت:این دوره از انتخابات ادامه فضای جدید سیاسی است که بعد از روی کار آمدن آقای دکتر روحانی پدید آمد.
انتخابات خبرگان رهبری در پیش است مجلسی که به دلیل تعیین عالی ترین مقام کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این میان برخی معتقدند که وظیفه خبرگان رهبری تنها تعیین رهبری است و نه نظارت بر آن.


در این راستا حجت الاسلام محسن غرویان به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : بدیهی است که اهمیت خبرگان به دلیل مسئله تعیین رهبر است .

وی ادامه داد :  نظام سیاسی کشور ما نظامی مبتنی بر ولایت فقیه است که  در راس آن  باید یک رهبر فقیه و مجتهد باشد که بتواند سیاست گذاری های کلان کشور را انجام دهد؛ از آنجایی که مجلس خبرگان باید چنین رهبری را تشخیص دهد و ان را به مردم اعلام کند لذا اهمیت این مجلس از این بابت است .

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در رابطه با وظایف خبرگان باید گفت در قانون اساسی آمده است که تعیین رهبر و نظارت بر رهبری و نهادهای زیر نظر رهبری با مجلس خبرگان است  و این موضوع به کرات از سوی شخص مقام معظم رهبری نیز تاکید شده است و ایشان در چندین سخنرانی کلمه نظارت را به کار برده اند و بیان کرده اند که من  هم نیاز به نظارت دارم و نظارت باید شامل من هم بشود.

وی با تاکید بر این نکته که  لفظ نظارت در قانون اساسی نیامده است، خاطر نشان کرد: تفسیری که آیت الله جنتی از این اصل داشته است بر اساس بوده است که  طبق تعریفی که قانون اساسی برای خبرگان رهبری داشته است وظیفه خبرگان همان نظارت است بنابراین هم مقام معظم رهبری و هم آیت الله جنتی تفسیر کرده اند که خبرگان وظیفه دارد بر رهبری و نهادهای زیر نظر آن نظارت کنند  و این وظیفه عمده نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است .

غرویان در رابطه با رقابت های این دوره از انتخابات نیز اظهار داشت : این دوره از انتخابات ادامه فضای جدید سیاسی است که  بعد از روی کار آمدن آقای دکتر روحانی پدید آمد.

 وی افزود:  مردم در سال 92 حرکتی کردند و دولتی را با یک رویکرد و دیدگاه متفاوت نسبت به دولت قبل روی کار آوردند؛ دیدگاه یک دیگاه اعتدالی، علمی و کارشناسی است به نظر می رسد همین روند را مردم در انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان ادامه خواهد داد و تلاش می کنند گروهی را انتخاب کنند که مردمی باشند و با یک منش میانه، راه را ادامه دهند. 

وی در پایان بیان کرد: من فکر می کنم در این دوره از انتخابات، مردم که منبع و منشا اصلی قدرت هستند حرکتی دیگر را شکل می دهند و و نمایندگان آگاه و عاقل و اندیشمند و معتدل را انتخاب و راهی مجلس خبرگان و همچنین مجلس شورای اسلامی می کنند و این امر در سرنوشت ملت در آینده تاثیر گذار است. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین