|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۷۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
رییس ، معاونان و دیگر مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران ، عصر روز یکشنبه 15 آذر با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت و گو کردند.
رییس و مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران با دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند

رییس ، معاونان و دیگر مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران ، عصر روز یکشنبه 15 آذر با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت و گو کردند.

نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ابتدای این نشست درخصوص نحوه تاسیس موسسه استاندارد در سال 1304 و تغییرات عمده این سازمان در طول 90 سال گفت :قانون موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در سال 1371 تصویب شد.

وی با بیان اینکه فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران مطابق با قوانین بین المللی پیش می رود افزود : استاندارد کشورهای توسعه یافته با رویکردهای نوین اجرایی می شود و ما نیز در دولت تدبیر و امید با استقرار طرح تحول و رویکرد نوین استانداردسازی در کشور همگام با مجامع بین المللی پیش می رویم .

پیروزبخت با اشاره به بند 24 اقتصاد مقاومتی و بند 30 برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) ، اظهار داشت : سیاستهای ترسیم شده در این دو بند وظایفی را برای سازمان ملی استاندارد ایران مشخص کرده که توجه رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح رویکرد نوین استانداردسازی را نشان می دهد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود : طرح رویکرد نوین استاندارد سازی بر 4 محور استانداردسازی ، ارزیابی انطباق ، اندازه شناسی و تایید صلاحیت است استوار است .

پیروزبخت با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی گفت : سازمان ملی استاندارد ایران در دو سال اخیر اقدامات خوبی در بخش بین المللی داشته بطوریکه رتبه این سازمان در بین 162 کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد از 31 به 27 ارتقا پیدا کرد.

وی ، رهبری دبیرخانه یکی از گروههای کدکس غذایی با عضویت 18 کشور در منطقه خاور نزدیک ، دبیری 5 کمیته فنی ایزو ، انعقاد تفاهم نامه با کشورهای دیگر با هدف تسهیل تجارت و حضور فعال کشور جمهوری اسلامی ایران برای تدوین استاندارد غذای حلال را از دیگر موفقیت های سازمان ملی استاندارد ایران برشمرد.

در ادامه این نشست که در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد ، جهانبخش سنجابی ، سرپرست پژوهشگاه استاندارد ، گزارشی جامع از عمکرد سازمان ملی استاندارد ایران ، رسالت ها و ماموریت های این سازمان را در افق تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه ارایه کرد.  

سنجابی در ارایه گزارش خود به توصیف وضعیت موجود ، ترسیم وضعیت مطلوب ، تبیین تنگناها ، تدوین سیاستها ، راهبردها ، راهکارها، اقدامات و سایر منابع مورد نیاز پرداخت.

وحید مرندی مقدم ، معاون نظارت بر اجرای استاندارد ، در این نشست نیز در خصوص فعالیت های صورت گرفته در بین کشورهای اسلامی در زمینه تدوین استاندارد غذای حلال توضیح داد .

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی با اجرای استاندارد حلال می توانند سهم عمده ای از بازار حلال را کسب کنند خواستار همراهی و حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران برای کسب موقعیت های بین المللی و منطقه ای در این زمینه شد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین