|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
حال بسیاری از صفحه‌های این شبکه اجتماعی مشغول درآمدزایی، برندسازی و جذب مخاطب بوده و کسب و کارهای نوین خود را ملزم به داشتن یک صفحه رسمی در اینستاگرام با آپدیت روزانه می‌دانند.
تلگرام این روزها تبدیل به پر مخاطب‌ترین اپلیکیشن اجتماعی در میان کاربران ایرانی شده است و چندی پیش با ارایه یک قابلیت جدید به نام کانال، توانست طرفدارن خودش را نیز بیشتر کند. حال می‌خواهیم با مرور آنچه در فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، اهمیت داشتن کانال تلگرام را درک کرده تا بتوانیم به درستی، روشی جدید از کمپین‌های دیجیتال مخصوصا social network marketing را تجربه نماییم تا از بازار داغ تبلیغات مجازی عقب نمانده و خود را با تغییرات جدید وفق دهیم.


پس از مشاهده اوج نفود شبکه پیام‌رسان تلگرام در میان کاربران ایرانی و سبقت گرفتن از سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر، لاین، واتس اپ و … حالا شاهد ماندگاری این شبکه در میان جمعیت 15 میلیونی مخاطبان خود در کشورمان هستیم، آن هم به 2 دلیل:

1- رعایت خطوط قرمز و سعی در تعامل با مسئولین کشور (به عنوان نمونه می‌توان به عذرخواهی اخیر مدیر تلگرام از وزیر ارتباطات و قول مساعد وی مبنی بر بستن تمام شبکه های غیر اخلاقی اشاره کرد)

2- ایجاد قابلیت ثبت کانال‌های تلگرامی با امکان عضوگیری نامحدود و در نتیجه در پی آن تغییر هویت از شبکه پیام‌رسان به شبکه‌ای اجتماعی؛ همچنین موج عظیم ایجاد کانال‌های تلگرام توسط رسانه‌ها و اقشار مختلف

چرا کانال‌های تلگرام مهم هستند؟

وقتی شبکه اجتماعی اشتراک گذاری اینستاگرام با فیلتر شدن فیس‌بوک و توئیتر جای خود را در میان کاربران ایرانی باز نمود، کسی فکر نمی‌کرد که بتواند جایگاه خود را این چنین پایدار نموده و به عنوان یکی از راه‌های تبلیغات مجازی و social network marketing شناخته شود.

حال بسیاری از صفحه‌های این شبکه اجتماعی مشغول درآمدزایی، برندسازی و جذب مخاطب بوده و کسب و کارهای نوین خود را ملزم به داشتن یک صفحه رسمی در اینستاگرام با آپدیت روزانه می‌دانند.

اگر کمی نگاه مارکتینگ به تلگرام داشته باشیم، باید با انعطاف پذیری تمام خود را با تغییرات جدید وفق داده و با هوش بازاریابی خود بتوانیم از این فرصت برای تبلیغات، برندسازی، کسب مشتریان جدید و در نتیجه درآمدزایی بهره ببریم.

پس از این مقدمه می‌رسیم به این نکته که با درک اهمیت داشتن یک کانال تلگرام، چگونه پارامترهای کیفی را درآن لحاظ کرده تا یک کانال تلگرام معروف دارای اعضای فراوان داشته باشیم.

اولین سوالی که برای داشتن کانال تلگرام باید از خود بپرسید این است: اصلا برای چه؟

شما در کسب و کار و صنف مخصوصی شاغل هستید؟

به موضوع خاصی علاقه داشته یا راغب به کسب اطلاعات هستید؟

در کار خاصی مهارت دارید ؟

اگر یکی از گزینه‌های بالا برای شما جواب بلی را به همراه دارد، پس داشتن کانال تلگرام برایتان توجیه دارد، در غیر این‌صورت توصیه نمی‌گردد.

دقت کنید که در مورد اول می‌بایست اطلاعات شغل خود را در کانال تلگرام به اشتراک بگذارید. این اطلاعات می‌تواند خبری، آموزشی، خرید و فروش و… باشد.

در مورد دوم و سوم نیز مهم این است که به این خودباوری رسیده باشید که به جای دنبال کردن مطالب، خود تولید کننده آن بوده و بر این امر واقف باشید که حتی عجیب‌ترین موضوعات نیز می‌تواند برای عده‌ای جذاب باشد. اگر شما به سرگرمی، ورزش و یا حتی رشته‌ای که خیلی جزئی و خرد باشد علاقه دارید و فکر می‌کنید که موضوع خاصی است، مطمئنا افرادی پیدا می‌شوند که علاقه‌مند به آن موضوع حتی بسیار جزئی باشند؛ پس علاوه بر موضوعات عام که وجودشان بدیهی است، در موضوعات خاص نیز داشتن یک کانال تلگرام رد نمی‌شود.

دومین سوال این است: محتوایی که در کانال تلگرام می‌گذارم باید چه خصوصیتی داشته باشد؟

بایستی محتوای شما مفید و دسته اول باشد: اگر اهل کپی کردن محتویات از جاهای دیگر هستید، مطمئن باشید کاربران دنباله رو، منابع اصلی خبر بوده و خود آن ها کانال تلگرام به احتمال قوی خواهند داشت، پس سعی کنید محتوا را تولید کنید، این تولید می‌تواند برداشت شخصی شما از یک موضوع، تحلیل، بررسی دقیق و… باشد.

زمان ارایه محتوا را با توجه به نوع مخاطبان‌تان در نظر بگیرید.

نظم خوبی در ارایه محتوا داشته باشید: اگر می‌خواهید مخاطب‌تان کانال را ترک نکند، آدابی که از ابتدا برای تعداد پست‌های خود در نظر گرفته‌اید، رعایت نمائید.

منبع: آی تی رسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین