|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۷۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
نیروهای ارتش سوریه پس از تسلط بر تپه های «حدیه» و «ایکاردا» مشرف به راه ارتباطی حلب- دمشق به 500 متری این جاده رسیده اند.
 نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم پیمان به نزدیکی راه بین المللی حلب - دمشق رسیده و فقط 500 متر با این محل فاصله دارند.

 نیروهای ارتش سوریه پس از تسلط بر تپه های «حدیه» و «ایکاردا» مشرف به راه ارتباطی حلب- دمشق به 500 متری این جاده رسیده اند.

قطع راه امداد رسانی ترریست‌ها در حلب

فاصله اندک نیروهای ارتش سوریه به راه ارتباطی حلب- دمشق موجب شده است این محل کاملا در تیررس موشک های آنان قرار گرفته و بتوانند راه امداد رسانی گروههای مسلح را قطع کنند.

این تحولات در حالی است که گروههای مسلح به دلیل عقب نشینی هماهنگ نشده با فرماندهان خود از جبهه های مختلف حومه حلب دستخوش اختلاف و اتهام زنی شده اند.

نکته قابل ملاحظه اینکه مطقه ایکاردا در راه بین المللی و حد فاصل «سراقب» و حلب قرار داشته و به عبارت دقیق تر در جنوب شهرک «الزربه» در حومه شرقی حلب واقع است.

ایکاردا که به کشتزارهای فرانسوی معروف است در واقع مجموعه پروژه های سازمان توسعه کشاورزی جهانی یا همان طرحی است که این سازمان با این نام به اجرا گذاشته است.

در همین ارتباط یک منبع نظامی سوری گفت که ارتش سوریه با کمک نیروهای هم پیمان خود در حال پیشری به سمت حومه جنوبی حلب است و با توسعه دایره عملیات نظامی خود توانسته است روستای «برنه» که در موازات راه بین المللی حلب- دمشق قرار دارد، تحت کنترل درآورد.

همزمان با عملیات مزبور نیروهای ارتش در حال پیشروی به شهرک های «برقومه» و «زیتان» هستند تا آن را از تروریست های مزدور پاکسازی کنند.

بنابر اعلام این منبع نظامی یک کاروان از تروریست های مسلح شامل 20 دستگاه خودرو و سرنشینان و سلاح هایی که حمل می کردند در محور «ریتان» به سمت «باشکوی» در حومه حلب منهدم شد.

بالگردهای سوریه و بمب های انفجاری آنان بیشترین سلاح های مورد استفاده نیروهای ارتش سوریه در محور شرقی حلب است.

اما دستاوردهای ارتش سوریه به اینجا ختم نمی شود، بلکه یگان هایی از نیروهای ارتش توانستند چند تروریست وابسته به جبهه النصره را که لباس زنانه به تن کرده بودند در راه ارتباطی «خناصر» دستگیر کنند. این تروریست ها تلاش داشتند از نبردهایی که در حومه حلب در جریان است، پا به فرار بگذارند.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین