|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۷۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
مسئله شورای شهر تهران و اختلافاتی که در میان احزاب اصولگرا و اصلاح طلب و البته موضوع ورزشکارانی که به این شورا راه پیدا کرده اند مسئله ای است که همواره وجود داشته است.
 مسئله شورای شهر تهران  و اختلافاتی که در  میان احزاب اصولگرا و اصلاح طلب و البته موضوع ورزشکارانی که به این شورا راه پیدا کرده اند، مسئله ای است که همواره وجود داشته است. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، موضوع شوراهای  شهر از این جهت که می توان نهادی باشد برای برنامه سازی به منظور رساندن شهر به یک سر منزل مشخص، اهمیت بسزایی دارد.موضوع انتخاب شهردار نیز یکی از موضوعاتی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که، هرچند شورای شهر یک نهاد اجتماعی است اما در مسائل سیاسی می تواند تاثیر گذار باشد. 

این دوره از انتخابات شوراهای شهر با یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مصادف شد. مسئله ای که منجر شد تمام توجهات به سمت ریاست جمهوری معطوف شود و انتخابات شوراهای شهر در حاشیه این انتخابات قرار گیرد. همین تلاقی زمانی موجب شد تا جمعیتی برابر از، اصولگرایان و اصلاح طلبان به شورای شهر تهران راه پیدا کنند، که در این میان تنها یک بار سکان ریاست به دست اصلاح طلبان افتاد و این موضوع انتقاداتی را متوجه اعضای اصلاح طلب این شورا کرد.

منتقدان مطرح می کردند اصلاح طلبان  برای کسب کرسی ریاست، آن انسجام و تلاش را از خود نشان نداده اند. 

چرا چمران رئیس شد؟!


اینکه چه مسئله ای موجب شد تا اصلاح طلبان دو بار از سه انتخابات، کرسی ریاست را از دست دهند نیاز به یک واکاوی داشت که در این رابطه شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید این موضوع را با ولی الله شجاع پوریان در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در میان گذاشت. 

شجاع پوریان در این راستا گفت : ضعف اصلی کار به انتخابات شورای شهر باز می گرد که چون همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد تحت شعاع این انتخابات  قرار گرفت و مردم ، خیلی جایگاه و مرتبه شورای شهر تهران را جدی نگرفتند.

وی ادامه داد:  بنابر این اگر تنها یک چهارم در تهران که به آقای روحانی داده بودند به لیست اصلاح طلبان رای داده بودند بالغ بر 25 الی 26 کرسی های شورای شهر متعلق به اصلاح طلبان  می شد ،این اولین اشکال ما بود . 

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران بیان کرد: ما از اول دوره، اکثریت اعضای شورای شهر در اختیارمان نبوده است؛ 13 الی 14 نفر از اصلاح طلبان وارد شورای شهر شدند و همین تعداد از اصولگرایان نیز وارد شدند .

وی افزود: در دور اول که ورزشکاران  دارای رایی شناور هستند به آقای مسجد جامعی رای دادند و به این دلیل ایشان شد رئیس شورای شهر در دوره دوم  به هر دلیل واکاوی آن صحیح نیست یا حداقل من نباید آن را بگویم، ورزشکاران به آقای مسجد جامعی رای ندادند و آقای چمران رئیس و در دور سوم نیز  این ریاست تمدید شد. 

شجاع پوریان با تاکید بر این مسئله که اشکال اصلی به اصلاح طلبان درون شورای شهر بر نمی گردد اظهار داشت: در میان اصلاح طلبان انسجام وجود داشته و آن 13 14 نفری که بودیم همه به آقای مسجد جامعی رای دادیم ولی ورزشکاران که رای آنها شناور بوده، به آقای مسجد جامعی رای ندادند.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا دلیل رای ندادن ورزشکاران می تواند به موضوع لابی گری هایی که باید اصلاح طلبان انجام می دادند و ندادند باز می گردد گفت : واقعیت این است که گله ای از دولت تدبیر و امید وجود دارد  و آن این است که وزارت ورزش و مجموعه نتوانسته است یه رابطه و لابی خوبی با  مجموعه ورزشکاران داشته باشد؛ حتی این مسئله که انها نتوانستند در انتخابات فدراسیون ها شرکت کنند و گفتند اشکال قانونی دارد این موضوع را به حساب کم کاری ما تلقی کردند. 

وی افزود: دولت می توانست در مورد شورای شهر تهران تدبیر بیشتری کند اما از این ناحیه، کاری از ناحیه دولت صورت نگرفت. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
6
درود بر شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین