|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۶
کد خبر: ۶۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: رای گیری در یک سوم حوزه های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال به صورت تمام الکترونیکی انجام می شود.
محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بندرترکمن اظهار کرد : دولت اعتبار یک سوم از حوزه های انتخاباتی کشور را برای ماشینی کردن انتخابات اسفند ماه امسال تامین کرد و در زمان حاضر مقدمات سخت افزاری اجرای آن درحال فراهم شدن است.
وی بیان کرد: برگزاری انتخابات ماشینی با تفاهم مجریان انتخابات و شورای نگهبان به عنوان ناظران انجام می شود.

وی افزود: برگزاری هر دوره از انتخابات شامل 25 مرحله یا فرآیند است که 23 فرآیند آن الکترونیکی صورت می گیرد و دو مرحله رای گیری و شمارش آرا همچنان به صورت دستی انجام می شود که در انتخابات اسفند ماه در یک سوم حوزه های انتخابیه این فرآیندها هم به صورت کاملا الکترونیکی اجرا می شود.

معاون وزیر کشور ادامه داد: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت آزمایشی، انتخابات 14 حوزه به صورت الکترونیکی برگزار شد که امیدواریم وزارت کشور با بهره مندی درست از این تجربه، در راستای الکترونیکی کردن همه حوزه های انتخابیه کشور گام بردارد.

مقیمی گفت: هدف از برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، حفظ آرا مردم و صیانت از رای دهندگان است.

انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم خبرگان رهبری به صورت همزمان 7 اسفند ماه 94 در سراسر کشور برگزار می شود.

معاون وزیر کشور در سفر به بندرترکمن با خانواده مرجان نازقلچی فرماندار این شهرستان که نامش جزء مفقودان فاجعه منا است دیدار و از آنان دلجویی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین