کد خبر: ۶۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
حضور کوئنتین تارانتینو کارگردان آمریکایی در تجمع اعتراضی علیه خشونت پلیس این کشور، اتحادیه پلیس نیویورک را به تحریم فیلم های وی واداشت.
از پایگاه اطلاع رسانی نشریه هالیوود ریپورتر، تارانتینو در این تجمع اعتراضی در میدان واشنگتن شهر نیویورک خطاب به معترضان گفت: وقتی قتل را می بینم نمی توان ساکت بنشینم...باید قتل را قتل بنامم و قاتل را قاتل بنمامم.
وی افزود: من انسان هستم و وجدان دارم، اگر باور دارید که قتلی در حال اتفاق است باید برخیرید و در برابر آن بایستید. اینجا هستم تا بگویم طرف قاتلان نیستم.

پاتریک لینچ رییس انجمن پترولمن بنوولنت با صدور بیانیه ای نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و گفت: تعجبی ندارد کسی که از راه ستایش خشونت و جرم امرار معاش می کند، از پلیس نیز متنفر باشد. پلیس هایی که تارانتینو قاتل می خواند در فیلم های او زندگی نمی کنند، بلکه جان خود را برای نجات جامعه از خشونت و هرج و مرج واقعی به خطر می اندازند. وی خواستار حمایت از اقدام تحریم فیلم های تارانتینو شده است.

بدرفتاری پلیس آمریکا با سیاهپوستان عصبانیت مجدد مردم را در پی داشته است و شهرهای مختلف آمریکا در ماه های اخیر شاهد اعتراضات گسترده ای نسبت به این خشونت بوده اند.
بر اساس آمار، میزان مرگ و میر سیاهپوستان بر اثر تیراندازی پلیس سه برابر سفیدپوستان یا دیگر اقلیت هاست. از مجموع 385 نفر 82 نفر به نوعی بیماری روانی مبتلا بوده اند.

بر اساس قانون آمریکا، نیروهای پلیس در صورتی حق استفاده از اسلحه دارند که جان خودشان در خطر باشد، در سه مورد از مجموع 385 موردی که تیراندازی مرگبار توسط پلیس روی داده است، افسران پلیس مجرم شناخته شده اند.

مقامات فعلی و پیشین نیروی پلیس آمریکا معتقدند پلیس باید مسئولیت این کشتارها را برعهده بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین