|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۶۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
تئاتر "اسارت شیشه‌ای" به همت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی اجرا می‌شود.
تئاتر «اسارت شیشه‌ای» به کارگردانی زهره بهرامی و تهیه کنندگی فردین محمدتبار قرار است در پایتخت مالزی اجرا می‌شود.

داستان این تئاتر در خصوص تقابل آدم‌هایی است که در پی افسانه‌های حماسی از یک سو و بیادآوری حماسه‌های واقعی از سوی دیگر، روزگار خود را سپری می‌کنند.

روزبه، بازیگری است که به تازگی تحصیلات آکادمیک خود را به پایان رسانده و تلاش می‌کند تا در دنیای پر پیچ و خم بازیگری، اسم و رسمی دست و پا کند، در مقابل، رشید که برادر اوست در دنیای واقعی خود، در حالی که توان جسمی‌اش را در جنگ از دست داده است، در تقابلی دیگرگونه، مفهوم متفاوتی از زندگی، حماسه، اسطوره و نیز دنیای این روزهای آدم‌ها را به نمایش می‌گذارد.

علی اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی در خصوص هدف از انتخاب و نیز اجرای عمومی این تئاتر گفت: تئاتر مهمترین هنر نمایشی برای ارتباط احساسی با مخاطبان است و فرد خود را در تمامی مراحل نمایش در میان بازیگران می‌بیند و با آنان می‌خندد و یا می‌گرید و یک نوع همگرائی احساسی و عاطفی میان مشاهده کننده و بازیگران بوجود می‌آید که تأثیر آن می‌تواند تا سال‌های سال با فرد مشاهده کننده باقی بماند و این اصل علمی اخیرا به اثبات رسیده است که عواطف نقش مهمی در ثبت و ضبط حوادث و وقایع در ذهن انسان دارند و تئاتر حقیقتا در ایفای چنین نقشی جایگاه مهمتری نسبت به سینما دارد.

وی تصریح کرد: اسارت شیشه‌ای با توجه به متن قوی نمایش از همه این عوامل احساسی و عاطفی برای رساندن پیام جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس استفاده کرده است و علاوه بر جنبه‌های ارزشی دفاع مقدس و یادآوری ایثارگری‌های رزمندگان اسلام بخش‌های مهمی از حماسه باستانی شاهنامه و داستان رستم و سهراب را نیز یادأوری می‌کند. به عنوان یکی از خادمان حوزه فرهنگی توصیه می‌کنم که هموطنان ایرانی بویژه دانشجویان و خانواده‌های آنان به تماشای این اثر بروند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین