|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
60 نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی که در دود و آتش محبوس شده بودند، نجات یافتند.
در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 21:30 شب گذشته آتش نشانان ایستگاه های 58، 25 و گروه امداد و نجات 3 را به همراه خودرو نردبان، خودرو حامل دستگاه تنفسی و خودرو حامل تشک نجات را به شهرک غرب، خیابان ایران زمین، خیابان گلستان جنوبی اعزام کرد.

محمد امامی معاون منطقه 2 عملیات که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در طبقه منفی یک و قسمت پارکینگ یک مجتمع مسکونی 12 طبقه مقداری ضایعات دچار آتش سوزی شده بود و دود ناشی از این آتش سوزی پارکینگ و راه پله های این مجتمع مسکونی را در بر گرفته بود.

وی افزود: به گفته شاهدان، تعداد زیادی از ساکنان در طبقات بالایی در میان دود گرفتار شده بودند که آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول با استفاده از تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند.

این معاون منطقه خاطرنشان کرد: همزمان گروه دوم آتش نشانان نیز با استفاده از تجهیزات فردی به طبقات بالایی رفته و مشغول جستجو برای یافتن محبوسین احتمالی شدند و پس از جستجوی فراوان موفق شدند 60 نفر از ساکنان را از ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دهند.

امامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حال عمومی محبوسین مساعد اعلام شد و آتش نشانان پس از تخلیه دود ناشی از آتش سوزی از ساختمان و تحویل محل حادثه به مالکین ساختمان به مأموریت خود پایان دادند

منبع: بسیج
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین