|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برای مشخص شدن هویت ۲۹ حاجی ایرانی جانباخته در فاجعه منا که در مکه به خاک سپرده شده اند، آزمایش DNA انجام می شود.
خبرگزاری میزان: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: مقامات عربستانی تاکید کرده ا‌د که به خواسته‌های خانواده های 29 ایرانی دفن شده در عربستان توجه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در جلسه‌ای که با مقامات عربستانی داشتیم، آنها متعهد شدند که خواسته‌های خانواده‌های 29 حاجی ایرانی را که در مقبره الشهدا مکه به خاک سپرده شده‌اند، اجابت کنند.

اوحدی مطرح کرد: همچنین توافق شد که نمونه‌های آزمایش DNA برای شناسایی 29 حاجی دفن شده و 36 نفری که هنوز پیکرهای آنان یافت نشده، در ایران اخذ شود تا خانواده‌ها مجبور به سفر به عربستان نباشند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز از تعداد 36 زائر دیگر اطلاعی در دست نداریم، عنوان کرد: گروه‌های ایرانی به جستجوی خود ادامه می‌دهند.

اوحدی تصریح کرد: قرار است جلسه دیگری با حضور سرکنسولگری کشورمان تشکیل شود تا جمع بندی قاطع تری درباره سرنوشت این عزیزان به دست آید.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: عربستانی ها اعلام آمادگی کرده اند که پس از مشخص شدن محل دفن تک تک 29 حاجی ایرانی، به درخواست های خانواده های آنها در زمینه مشخص بودن محل دفن و مسائل دیگر توجه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین