|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیات های مذهبی مراقب جریان های انحرافی باشند، گفت: در مقابل تهاجمات دشمن باید از تمام وسائل و ابزارهای روز استفاده کرده تا توطئه ها خنثی شود.
به گزارش روز پنجشنبه مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد یزدی در دیدار مسئولان هیات و کانون خادم الرضا(ع) با اشاره به تلاش دشمنان علیه شیعه و جمهوی اسلامی ایران، افزود: امروز دشمن از تمام ابزارهای ارتباطی، اطلاع رسانی و تبلیغی استفاده می کند تا نسل جوان را با دین و فرهنگ دینی بیگانه کند.

وی اضافه کرد: امروز جریان های انحرافی در مقابل سخن و نهی رهبر معظم انقلاب قرار دارند که تلاش می کنند تا در مسائلی همچون قمه زنی و مباحث اختلاف برانگیز ورود کرده و به تشویش اذهان عمومی بپردازند، پس باید مراقب این تحرکات وابسته به بیگانه باشید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان نقش رهبری در جامعه و تاثیرگذاری آن در جهان امروز، اظهار کرد: امروز همه باید قدر نعمت بزرگ رهبری را دانسته و متوجه باشیم که در تمام بحران ها و مشکلات، رهبر آگاه، بیدار و جامع الشرایط ایران اسلامی هستند که موجب حفظ منابع دنیوی و اخروی تمام آحاد مردم بوده و با هدایت ها و مواضع روشن و قاطع خود جامعه را از بحران عبور دادند.

آیت الله یزدی در ادامه به فاجعه منا اشاره و خاطرنشان کرد: اگر نهیب و اعلام قاطع فرمانده کل قوا و رهبر شجاع ما نبود، عربستان در مقابل ایران و دیگر کشورها رفتار صحیحی انجام نمی داد و این برخورد قاطع سبب شد تا سران دیگر کشورها نیز موضع بگیرند؛ پس باید قدر این نعمت بزرگ و نقش و کلام تاثیرگذار ایشان را بدانیم.

فاجعه غمبار منا همزمان با روز عید قربان امسال و در حین رمی جمرات زائران، بر اثر بی تدبیری و سوء مدیریت رژیم آل سعود رخ داد و طی آن بیش از چهار هزار نفر از زائران از کشورهای مختلف جان خود را از دست دادند که 464 نفر از آنها از کشورمان بودند.

وی همچنین به اهمیت ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: انقلاب ما از قیام اباعبدالله الحسین(ع) سرمشق گرفته و هرچه داریم از محرم و صفر است.

وی از استقبال گسترده جوانان در هیات خادم الرضا ابراز خرسندی کرد و گفت: باید این میزان حضور جوانان که سرمایه ای مذهبی است، حفظ شده و مراقب بود تا شعائر حسینی دچار آسیب های حاشیه ای نشود.

رئیس شورای سیاست گذاری هیات و کانون خادم الرضا نیز در این دیدار گفت: پیروی از خط امام، رهبر معظم انقلاب و ارتباط مستمر با مراجع عظام، علما و مدرسین حوزه علمیه و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و وفاداری به این ارزش ها سرلوحه تمام تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های این تشکل بزرگ دینی است.

آیت پیمان، موضع گیری صحیح خادم الرضا در مقابل جریان های انحرافی، شبهه افکن و اختلاف انگیز را از ویژگی های ممتاز این هیات دانست و تصریح کرد: همواره در مقابل این جریان قرار داشته و از نفوذ آن جلوگیری خواهیم کرد.

هیات و کانون خادم الرضا(ع) با هدف فعالیت در عرصه های دینی، فرهنگی و آموزشی در سال 1372 تاسیس شد و اکنون بیش از 22 هزار عضو دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین