|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از همکاری مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا با دستگاه‌های مسئول در شناسایی هویت حجاج جان باخته در فاجعه منا خبر داد.
سردار اسکندر مومنی در حاشیه ششمین نشست ناجا با سفرا و کارداران مستقر در تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه با هدف انتقال تجربیات دانش پلیس و کشف جرایم بین المللی و سازمان یافته از جمله مواد مخدر پولشویی و غیره برگزار شده و ما آمادگی خود برای همکاری با این کشورها در حوزه‌های مختلف را اعلام کردیم.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اقدامات مرکز تشخیص هویت ناجا در فاجعه منا و شناسایی اظهار کرد: همکاری در تامین نظم و امنیت ورود حجاج و مجروحان به کشور و همین طور تشییع جانباختان فاجعه، اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری مراسم حج در سال‌های آتی و تامین امنیت آن و همچنین انجام آزمایش‌های ژنتیکی در مرکز تشخیص هویت پلیس ناجا از جمله اقدامات ما در این حوزه بود.

مومنی ادامه داد: آزمایشگاه‌های ژنتیک پلیس آگاهی و مرکز تشخیص هویت ما با تمام توان در فاجعه منا وارد شده و در جاهایی که پیکرهای اجساد و کشته شدگان قابل شناسایی نبود کارشناسان پلیس آگاهی نسبت به انجام آزمایش‌های DNA به منظور احراز هویت جانباختگان اقدام خواهد کرد.

مومنی ادامه داد: فعالیت مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی در همکاری با دیگر دستگاه‌های مسئول تا شناسایی آخرین اتباع ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره جرایم اتباع بیگانه در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اشراف اطلاعاتی پلیس جمهوری اسلامی در مورد اتباع خارجی جرائم این افراد کنترل شده است و در صورتی که چنین مواردی رخ دهد در کمترین زمان ممکن کشف خواهد شد.

مومنی در پاسخ به سوال دیگری درباره فاجعه منا اظهار کرد: شناسایی ابعاد این فاجعه و قصورهایی که انجام شده در حال پیگیری است ضمن اینکه ایران نیز نقطه نظرات خود دراین خصوص را اعلام خواهد کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین