|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۶۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
رئیس حزب کارگر انگلیس مخالفت خود را با سامانه تسلیحات هسته‌ای این کشور اعلام کرد.
به نقل از پرس تی‌وی، «جرمی کوربین،» رئیس جدید حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی مخالفت خود را با سامانه تسلیحات هسته‌ای انگلیس اعلام کرد. وی در این گفتگو اظهار داشت: «مخالف استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و نگهداری آن‌ها و همچنین به دنبال دنیایی عاری از سلاح اتمی هستم.»

سامانه تسلیحات هسته‌ای انگلیس در حال حاضر متشکل از 4 فروند زیردریایی "ونگارد" است که موشک های راهبردی "ترایدنت" را حمل می کنند. این زیردریایی ها از دهه 1960 میلادی تاکنون در پایگاه دریایی "فاسلین" واقع در ساحل غربی اسکاتلند، مستقر هستند.

کوربین از دیرباز مدافع سیاست خلع سلاح هسته‌ای بوده است. با این حال، سخنان اخیر او بحث‌های زیادی بر سر اینکه در سال آینده پارلمان انگلیس جایگزین کردن موشک‌های "ترایدنت" به رأی بگذارد، بوجود آورد.

رئیس جدید حزب کارگر انگلیس تاکید کرد نباید 100 میلیارد پوند صرف جایگزینی موشک‌های "ترایدنت" شود. وی افزود این مبلغ معادل یک چهارم بودجه دفاعی کشور انگلیس است.

کوربین نیاز به سلاح‌ هسته‌ای را در جهان امروز زیر سوال برد و افزود: «دوران جنگ‌سرد خاتمه یافته است. 187 کشور در جهان عاری از سلاح هسته‌ای هستند. چرا پنج کشور از جمله انگلیس به این سلاح‌ها نیاز دارند.»

به نظر می‌رسد تعدادی از اعضای حزب کارگر با مواضع کوربین در این مورد مخالف هستند. به تازگی برخی از این اعضا تهدید کرده اند اگر کوربین بر مواضع خود پافشاری کند این حزب را ترک خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین