|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۶۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: مذاکرات هسته ای و هشت سال دفاع مقدس وقایع مهم و ماندگار در تاریخ ایران هستند که هر کدام آموزه های عزت و درس های بزرگی با خود دارد.
مرتضی بانک روز چهارشنبه در همایش بزرگ حزب اعتدال و توسعه استان مرکزی باشعار 'اعتدال فصلی نو ، در توسعه پایدار' در اراک افزود: پشتوانه دفاع مقدس، بسیج مردمی و تمامی ارگان های نظامی، انتظامی و دستگاه ها و نهادهای کشور بود که با وحدت و همدلی توانستند مقابل حملات عراق و کشورهای استکباری مقاومت کنند و حماسه ای عظیم خلق کردند.

وی بیان کرد: آنچه که در قالب مذاکرات هسته ای و سیاست خارجی ایران در سال جاری رقم خورد نیز در نوع خود حماسه کم نظیری بود که باعث شد کشور از مخاطرات جدی در امان بماند و ظرفیت های صلح طلب ایران را به جهان نشان داد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، کشور با بهره گیری از نیروهای متخصص دارای برنامه ، با اتحاد و همفکری در صحنه هایی پرمخاطره و نابرابر، آن چنان با موفقیت ظاهر شد که عزم جهانی را برای براندازی نظام جمهوری ناکام گذاشت و شکست داد.

دکتر بانک اظهارکرد: شرایط کشور پیش از مذاکرات هسته ای به گونه ای بود که وجود شش قطعنامه ذیل بند 7 سازمان ملل با عنوان مغایرت ایران با صلح و امنیت جهانی، تمامی کشورهای دنیا را براساس مفاد منشور سازمان ملل متحد برای فراهم نمودن امکانات برای انجام هرگونه عملیات نظامی و غیره علیه کشورمان ملزم می کرد.

رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت: برداشتن این قطعنامه ها از سر ملت توسط تیم مذاکره کننده هسته ای از موفقیت های بسیار مهم کشوراست که سال های سال در مورد ابعاد این اقدام تاثیرگذار در تاریخ موضوع صحبت خواهد بود.

بانک افزود: برخی عناصر سیاست زده افراط گرا که نمی توانند موفقیت های دولت تدبیر و امید در طول دو سال فعالیتش را ببینند درصدد خدشه دار کردن این توفیق بزرگ هستند.

وی بیان کرد: دلسوزان واقعی کشور بدانند که همه حرکت های دولت در جهت توسعه، عزت، اقتدار، جلوگیری از تخریب اقتصاد و ارتقای فرهنگ و آینده کشور بوده و هست.

بانک در بخش دیگری از سخنانش گفت: احزاب و تشکل های سیاسی با نهادینه کردن تفکر و برنامه های حزبی به منظور ضمانت بیشتر برای توسعه متوازن و همه جانبه، عهده دار وظایف مهم و تاثیرگذاری برای به دست گرفتن سرنوشت و آینده کشور هستند.

وی افزود: لازمه حکومت های دموکراتیک، داشتن احزاب سیاسی با پشتوانه قوی است تا با برنامه های مشخص و کارآ، در صورت کسب اکثریت آرا در انتخابات مختلف بتوانند برای پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند و پس از اتمام دوران مسوولیت با بیان برنامه های انجام شده، خارج از فضایی عوام فریبانه و به دور از شرایط خاکستری، تغییر دولت ها صورت بگیردو کشورداری سامان یابد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در فراز دیگری از سخنانش گفت: دولت های نهم و دهم با به دست آوردن 700 میلیارددلار درآمد ارزی در طول هشت سال زمامداری که در طول تاریخ کشور بی نظیر بود، مشکلات اقتصادی فراوانی نیز از خود به جا گذاشت که آنها هم در کشورمان سابقه نداشته است.

بانک، ساده ترین کار مملکت داری برای ایجاد رفاه اجتماعی را تزریق پول به مردم با روش های مختلف دانست و افزود: پیامد چنین اقدامی به وجود آمدن تورم، توقف فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و رکود است.

وی، ساماندهی اقتصادی را از اولویت های برنامه ای دولت تدبیر و امید خواند و گفت: این دولت با تنظیم دقیق بودجه می کوشد بسیاری از مشکلات ناشی از برنامه های غلط دولت قبل را برطرف کند که کنترل تورم 42 درصدی و رسیدن این رقم به 15 درصد، از جمله موفقیت های بارز دولت یازدهم است.

رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر نقش تعیین کننده احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیشبرد برنامه های اصلاحی دولت گفت: وظیفه فعالان سیاسی در این برهه از زمان ایجاد شرایطی است که با حضور افراد موثر و مورد تایید شورای نگهبان به مجلس، کشور از افراط گرایی نجات پیدا کند.

دکتر بانک، با بیان اینکه استان مرکزی با سه هزار واحد صنعتی را یکی از پیشگامان توسعه اقتصادی کشور است و افزود: این خطه علاوه بر پیشرو بودن در عرصه های صنعت، کار و اشتغال و همچنین شخصیت های برجسته تاثیرگذار بر سرنوشت مملکت ، با تقدیم شش هزار شهید در عرصه دفاع مقدس، نقش برجسته خود در نگاهبانی از ارزش ها و اعتقادات را نیز به خوبی ایفا کرده است.

عضو شورای مرکزی و رئیس سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه نیز گفت: فعالیت این حزب در اراک که به سال 92 برمی گردد، پس از دو سال وقفه از سر گرفته شده است.

مسعود شفیعی افزود: فعالان حزب اعتدال وتوسعه در اراک به لحاظ تجربه، سابقه فعالیت سیاسی، تخصص و انجام کارهای تشکیلاتی، مطبوعاتی و رسانه ای و داشتن سوابق مدیریتی یک تیم کامل هستند و در کنار هم می توانند به نهادینه شدن کار حزبی و سپس احیا و توسعه این حزب در چارچوب عقلانیت و منطق و به دور از افراط گرایی گام بردارند.

وی بیان کرد: تبلوربخش نگاه عقلایی و کارشناسی برای استفاده از همه ظرفیت ها، مستلزم استفاده از همه شایستگان و توانمندان جامعه است که برای تشکیل کابینه باید با بهره گیری از طیف های سیاسی مختلف ، به این موضوع با نگاهی فراجناحی عینیت بخشید.
در ادامه این همایش، دو نفر از فعالان سیاسی اراک در سخنانی، دیدگاه های خود را برای انجام فعالیت های حزبی و تشکیلاتی برنامه محور تبیین کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین