|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
نماینده مردم تبریز ادامه داد: آمریکا امروز در همه دنیا دخالت می کند، اما در زمان سخن گفتن دائما از آزادی و استقلال و حق تعیین سرنوشت سخن به میان می آورد؛ بنابراین در خفا به گونه ای دیگر عمل می کند و در پشت تریبونها چیز دیگری را می گوید.
نماینده مردم تبریز در مورد سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت : سومین سفر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور به نیویورک هم فرصت است و هم تهدید.

 مسعود پزشکیان در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،با اشاره به اینکه این سفرها بشتر فرصت تلقی می شود بیان کرد : جمهوری اسلامی ایران می تواند از این طریق مواضع، دیدگاه ها و نگاه های انسان دوستانه و قانون مدارانه ای را که به دنبال تحقق انها هست در مجامع عمومی مطرح کند. مسلم است نگاهی که به دنبال صلح و امنیت بین المللی است هم در داخل و هم در عرصه بین المللی یک مطلوب محسوب می شود و ایران می تواند این مطلوب را به عرصه ظهور براسند .

وی در ادامه بیان داشت : نکته دیگر آن است که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل این امکان وجود دارد تا رئیس جمهور کشورمان با روسای دیگر و مسئولین تاثیر گذار در منطقه نشست داشته باشد و در نتیجه گفت و گو ها بتوانند خیل تبلیغات سویی که علیه ایران شکل گرفته است و در جهان چهره ای متفاوت از ایران واقعی، معرفی کرده اند را خنثی کند؛ لذا از این بابت فرصت بسیار مناسبی است، مضاف بر آنکه تریبونی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد که نگاه همه جهان به آن است و رسانه های پرنفوذ قادر به سانسور آن نیستند، بنابراین کلمه به کلمه ای که گفته می شود می تواند تاثیر گذار باشد.

 وی در رابطه با تهدید هم گفت : در صورتی که از این تریبون به خوبی استفاده نشود و به جای به کار بردن کلمات حساب شده از الفاظ و سخنان غیر کارشناسی استفاده شود قطعا این یک تهدید خواهد بود.

 وی در ادامه بیان داشت : وقتی در مجمعی که همه صحبت از صلح می کنند ما صحبت از نابودی یک کشور کنیم قطعا سودجویان از این جمله بهره برداری خواهند کرد و در راستای  معرفی ایران به عنوان کشوری جنگ طلب گام خواهند برداشت.

 پزشکیان همچنین گفت : نحوه گفتارمان برای اینکه دوستی ها و عدم دوستی هایمان را بیان کنیم در زبان دیپلماسی بسیار متفاوت از زبان عوام است؛ بنابراین باید بسیار با دقت و با ظرافت عمل کنیم.

 نماینده مردم تبریز ادامه داد: آمریکا امروز در همه دنیا دخالت می کند، اما در زبان دائما از آزادی و استقلال و حق تعیین سرنوشت سخن به میان می آورد؛ و در خفا به گونه ای دیگر عمل می کند و در پشت تریبونها چیز دیگری را می گوید؛ این درحالی است که ما در برخی موارد اقداماتی را انجام نداده ایم یا قصد آن را هم نداریم انجام بدهیم اما اعلام می کنیم که انجام می دهیم، بنابراین این نحوه بیان بسیار مهم است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین