|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶
کد خبر: ۶۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کتاب 560 صفحه ای آرشیو چارلی چاپلین که ماه ژوئیه (تیر/مرداد) منتشر شده است تصاویر منحصر به فردی از وی در موقعیت های گوناگون و زندگینامه وی را مانند کولاژی گردآورده است.
به نقل از نشریه نیویورکر، پائول دانکن ویراستار کتاب که در نوشتن 10 فصل از 15 فصل کتاب نیز نویسندگان را یاری کرده، هدف از انتشار آن را نشان دادن شیوه فیلمسازی چاپلین اعلام کرده است. خانواده چاپلین مواد مورد نیاز را در اختیار نویسندگان قرار داده اند اما به نظر نمی رسد مشارکت آنها در تالیف آن بر محتوای کتاب تاثیر گذاشته باشد؛ کتابی که زندگی خصوصی چاپلین از جمله انحرافات مجرمانه و رسوایی های وی را نیز ثبت کرده است.

حتی اگر کتاب بدون تصویر منتشر می شد، مجموعه صرف متن های گسترده آن می توانست بینش مهمی از هنر و پیوستگی جدایی ناپذیری زندگی چاپلین به دست بدهد.

  وی که در سال 1889 در لندن متولد شد در کودکی با فقر دست و پنجه نرم کرد و برای اولین بار در سن 14 سالگی روی صحنه تئاتر رفت. چاپلین در اوایل بیست سالگی به چنان ثروت و شهرتی رسیده بود که تصمیم گرفت شرکت فیلمسازی خود را دایر کند. وی که به عنوان مطرح ترین هنرمند عرصه پانتومیم نیز شناخته می شود همواره فیلم های ناطق را رد می کرد و با آنکه از سال 1927 صدا به فیلم ها آمد در سال 1936 فیلم عصر جدید را بدون گفتار ساخت.

این کتاب که 900 قطعه عکس از چاپلین را نیز در بر می گیرد به جنبه های از زندگی خصوصی وی از جمله ازدواج ها غیره و تلاش او برای جلوگیری از برملا شدن می پردازد. کتاب آرشیو چارلی چاپلین همچنین مصاحبه های انجام شده با شخصیت های مختلف در مورد وی و تاریخ شفاهی زندگی او را که برگرفته از نوشته ها و خاطراتش است نیز برای علاقمندان به هنر سینما گرد آورده است.

چارلی چاپلین (1889 تا 1977) که از هنرمندان مهم قرن بیستم است در محله ای در جنوب لندن متولد شد اما اوایل دهه 1910 به آمریکا مهاجرت و تا آخر عمر در این کشور زندگی کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین