|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
اولین نمایشگاه تخصصی نفت و گاز وپتروشیمی، آب و برق، صنعت ساختمان و خدمات فنی ومهندسی ایران موسوم به ایران پروژه با رویکرد صادرات کالا وخدمات در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.
 مجری برگزاری این نمایشگاه در این خصوص به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با عنوان اولین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو روزهای 20 تا 22 آبان ماه سال جاری با حضور شرکت های برتر داخلی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان، تجار و بازرگانان فعال در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان، آب و برق و حمل و نقل بین المللی در مساحتی بالغ بر4000 مترمربع در محل نمایشگاه های بین المللی باکو موسوم به باکو اکسپوسنتر برپا می شود.

حسن مرتجی با اشاره به امضا پنج سند همکاری بین تهران و باکو در دیدار سال گذشته روسای جمهور ایران و آذربایجان، افزود: هر دو کشور مصمم هستند تا حجم مبادلات تجاری و همکاریهای اقتصادی خود را افزایش دهند. در سال 93حجم صادرات ایران به این کشور به 520 میلیون دلار رسیده و با توجه به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و تاکید سفیر ایران در باکو با تدابیر اتخاذ شده، مبادلات دو کشور تا سطح 2 میلیارد دلار طی سال آتی پیش بینی می شود.

مدیرعامل شرکت بین المللی پارس پگاه تجارت ادامه داد: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه های تخصصی ایران پروژه در چند سال گذشته در کشورهای C.I.S، برنامه حضور شرکتهای ایرانی در بازار آذربایجان از طریق برگزاری همایش تجاری بین دو طرف و بهره گیری از ظرفیتهای نمایشگاه ایران پروژه، زمینه حضور فعالان اقتصادی این عرصه را در این کشور فراهم نموده است.

به گفته وی این نمایشگاه با رویکرد توسعه و افزایش حجم صادرات کالا و خدمات کشورمان و به منظور امکان توسعه مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان ایران و آذربایجان طراحی و برگزار می شود و در این خصوص تدابیر مناسبی در خصوص ارتقای سطح مبادلات دو کشور اتخاذ شده است.
وی افزود: در سال 2014 جمهوری آذربایجان پس از ترکمنستان دومین بازار صادراتی کالاهای ایران در منطقه کشورهای مشترک المنافع بوده است.

برگزاری نمایشگاه از ابزارهای بسیار مهم در معرفی کالا و خدمات و در نهایت افزایش حجم مبادلات تجاری بین کشور هاست. در سالهای اخیر ساخت و ساز پروژه های بزرگ مسکونی، تجاری و راهسازی در جمهوری آذربایجان رونق زیادی گرفته و صادرکنندگان ایرانی تلاش دارند تا بخشی از محصولات تولیدی خود را به این کشور صادرنمایند. با توجه به همجواری دو کشورشرکتهای ایرانی می توانند با عرضه کالاها و خدمات خود، به سهولت به بازار این کشور دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است با توجه به سفر هیات تجاری آذربایجان به تهران در هفته گذشته به ریاست مصطفی شاهین وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان همایش فعالان اقتصادی دو کشور در مردادماه با حضور تجار دو کشور در محل اتاق ایران برگزار گردید که در پایان همایش، فعالان اقتصادی و تجار دو کشور به معرفی خود و یافتن شریک تجاری پرداختند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین