|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۶۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت : تلاش دولت بر این است تا همزمان با تحولات مثبت در حوزه خارجی و سیاست های اقتصادی مناسب، وضعیت اقتصادی کشور را از رکود خارج کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، حمید رضا نصیری زاده روز دوشنبه در نشست آموزشی تبیین مراحل تهیه، تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کشور که باحضور مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد ، افزود : با توجه به برنامه های هسته ای انجام شده میان ایران و 5 +1 امیدواری مردم نسبت به بهبود شرایط ، آرامش بازار را رقم زده است.

عضو شورای برنامه ریزی نظام تامین منابع مالی ستاد تدوین برنامه ششم، بهره وری را از مسائل مهم کشور عنوان کرد که در همه برنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ارتقای این شاخص عامل مهمی در بهبود شرایط جامعه است.

وی ادامه داد : بهره وری کل عوامل تولید در سال های 88 تا 92 از 3+ درصد به 10- درصد کاهش یافته و از سال 92 روند افزایشی پیش گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از تشکیل 30 شورای برنامه ریزی بخش و فرابخش برای تدوین برنامه ششم توسعه در سطح کشور خبر داد و گفت : جمع بندی این شورا ها در ستاد تلفیق ارائه خواهد شد.

نصیری زاده با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در سالجاری خاطرنشان کرد : این انتظار در تدوین برنامه ششم وجود دارد تا همه آحاد جامعه از تصمیم دولت در این برنامه اطلاع یابند تا پیشرفت برنامه ششم در جامعه محسوس باشد.

وی افزود : سرمایه کشور، نیروی انسانی با کیفیت و خلاق است و امیدواریم در دوین برنامه ششم از نظرات نخبگان و صاحبنظران و دست اندرکاران بهره لازم گرفته شود.

این مسوول اضافه کرد : کارگروه های تخصصی برای ارائه پیشنهادات جهت تدوین در برنامه ششم استان تشکیل خواهد شد و سازمان مدیریت رویکردی مشارکت جویانه در تدوین پیشنهادات پیش خواهد گرفت.

وی با اشاره به ابلاغ سند چشم انداز 1404 در سال 1384خاطرنشان کرد : اکنون در نیمه راه سند هستیم و باید بررسی شود وضعیت کشور نسبت به سال آغاز حرکت به سمت چشم انداز، چه روندی را طی کرده است.

نصیری زاده اعلام کرد : کشورهای منطقه در مدت 10 سال گذشته برنامه های توسعه ای خود را بطور منظم پیش برده اند و رقابت با آنان برای دستیابی به اهداف 1404 به همت ملی نیاز دارد.
این نشست چهار ساعت ادامه داشت و مدیران دستگاه های اجرایی به بیان نقطه نظرات خود درخصوص دستور جلسه پرداختند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین