|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
نخست وزیر تایلند در پی بازداشت دو مقام سابق و منتقد دولت، تهدید کرد، هر کسی را که از او یا دولتش انتقاد کند، محاکمه می کند.
خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از بانکوک با اعلام این مطلب افزود: پرایوت چان اوچا، رئیس سابق ارتش و نخست وزیر فعلی تایلند امروز پس از بازداشت یکی از نمایندگان سابق پارلمان و نیز یک وزیر سابق انرژی این کشور به دلیل انتقاد از دولت گفت که چنانچه وزیر سابق انرژی باز هم بخواهد از دولت انتقاد کند نه تنها امروز، بلکه در آینده نیز او و امثال او را نخواهم بخشید و منتقدان را مجازات می کنم.

وی در یک کنفرانس خبری در بانکوک ضمن هشدار به منتقدان خود برای توهین به خود و یا دولتش گفت: کسانی که در بین مقامات دولت تفرقه بیاندازند و یا اتهاماتی بی اساس علیه دولت مطرح کنند نیز بدانند، در صورت ادامه اقداماتشان محاکمه می شوند.

نخست وزیر تایلند قبل از آنکه یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر برکنار شده را نیز به نابودی کشور متهم کند، گفت: کسانی که خود پیشتر در اشتباهات صورت گرفته در این کشور دخالت داشتند نیز بدانند به هیچ وجه حق اظهار نظر و مخالفت با دولت را ندارند.

به گزارش فرانس پرس، وزیر انرژی سابق تایلند و یکی از نمایندگان سابق پارلمان این کشور دیروز/جمعه/ درحالی به انتقاد از دولت به ویژه سیاست های اقتصادی آن پرداختند و بازداشت شدند که ترمیم و بهبود شرایط اقتصادی یکی از مهمترین وعده های حزب حاکم خونتا پیش از به قدرت رسیدنش بود.

این گزارش از عدم کاهش فشار ارتش بر دگر اندیشان پس از 16 ماه کودتا در تایلند خبر داد و افزود: ارتش تایلند از کودتای ماه مه 2014 (اردیبهشت 1393) بسیاری از مردم این کشور را به سبب انتقاد از دولت تا هفت روز حبس می کند و حتی آنها را به شرکت در جلسات سازگاری اندیشه مجبور می سازد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین