|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو گفت: با اظهار تمایل وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان، حجم مراودات اقتصادی در پروژه های سدسازی و طرح ها و سامانه های انتقال آب این کشور از سوی شرکت های ایرانی افزایش می یابد.
از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، بهرام نظام الملکی در پایان دیدار 'احمدبن محمد الشحی' وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان با نمایندگان شرکت های ایرانی، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور تشکل های عمده آب کشور، متشکل از رسته آب انجمن شرکت های پیمانکاری و جامعه مهندسان مشاور ایران و انجمن شرکت های زیر مجموعه آب و فاضلاب تشکیل گردید، توانمندی و قابلیت های شرکت های ایرانی در حوزه آب و فاضلاب به هیات عمانی عرضه شد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو با بیان اینکه در این جلسه هیات عمانی با توانمندی و قابلیت های شرکت های ایرانی در طراحی سدهای مختلف و صنعت پیمانکاری سدسازی ایران آشنا شد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات زیادی که در کشور عمان در زمینه بروز سیلاب و احداث نیروگاه های برق آبی وجود دارد، مقرر شد این کشور از شرکت های ایرانی که در حوزه سد سازی و نیروگاه های برق آبی فعالیت دارند دعوت به همکاری کند.

وی با بیان اینکه روابط سیاسی جمهوری اسلامی با عمان در حد مطلوبی است، ولی متاسفانه در بخش اقتصادی ارتباطات ضعیفی بین ایران و عمان حاکم است، گفت: مراودات اقتصادی و تراز مالی در تمام عرصه ها بین دو کشور کمتر از یک میلیارد دلار است.

نظام الملکی با اشاره به بازدید هیات عمانی از سد و نیروگاه تلمبه- ذخیره ای سیاه بیشه، تصفیه خانه جنوب تهران و موسسه تحقیقات آب و آگاهی از سطح توانمندی شرکت های ایرانی، اظهار امیدواری کرد که از این پس حضور شرکت های ایرانی در عمان گسترش یابد.

وی با اشاره به مراودات سیاسی و تفاهم بین المللی موجود بین دو کشور، اظهار داشت: دو طرف تمایل دارند روابط در عرصه اقتصادی بین دو کشور ارتقا یابد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو افزود: با اظهار تمایل وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب پادشاهی عمان برای حضور گسترده شرکت های ایرانی در آن کشور و با فراهم شدن این بستر، حجم مراودات اقتصادی در پروژه های سدسازی و طرح ها و سامانه های انتقال آب عمان به رقم قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین