|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۱
کد خبر: ۶۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت به مناسبت هفته دولت، با گذشت یک روز از آن، حضور بیش از 50 نفر خبرنگار، عکاس و فیلمبردار را به دنبال داشت و در طلیعه سخن به عنوان تنها عضو باقیمانده از کابینه شهید رجایی در دولت یازدهم به بیان خاطره ای پرداخت که از وزارت کار شروع و اکنون سکان راهبری وزارت صنعت ،معدن و تجارت را در طبقه دهم ساختمان خیابان سمیه برعهده دارد.
نعمت زاده روز دوشنبه ساعت 11:05 خود را به جمع خبرنگاران رساند و پس از 15 دقیقه سخنان مقدماتی به مدت 70 دقیقه پاسخگوی سوالهای بیش از 15 رسانه اعم از خبرگزاری، روزنامه و شبکه خبری بود.
** وزیر صنعت، معدن وتجارت در این نشست خبری از سوی مصطفی خسروتاج قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارتخانه، حسین ابویی معاون برنامه ریزی، امیر حسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه، ناصر بزرگمهر مشاور وزیر و علی محمد گودرزی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی همراهی شد، هرچند به اغلب سوالها بدون کمک گرفتن از همراهان پاسخ داد.
** خبرنگار یکی از روزنامه ها هنگام طرح پرسش خود، حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت را در نشست مطبوعاتی رئیس جمهور به انتقاد گرفت، که با توجه به حجم فعالیت این وزارتخانه، چرا در آن نشست حاضر شدید و نعمت زاده پاسخ داد، احتمال داده شد که در آن نشست سوالهایی در ارتباط با تولید مطرح شود، از من خواسته شد تا در جلسه حاضر باشم و برای نخستین بار هم در چنین نشستی حضور یافتم.
** نظم جلسه برای طرح سوال خبرنگاران، همانند نوبتهای گذشته به ترتیب حضور افراد و ثبت نام آنها بود، اما مجری هنگامی که خواست شیوه همیشگی را تغییر دهد با اعتراض اصحاب رسانه مواجه شد و با مداخله نعمت زاده مبنی براینکه نظم لیست افراد را رعایت کنید، موضوع ختم بخیر شد.
** مطابق معمول بیشترین وقت نشست خبری به مباحث مربوط به خودرو اختصاص داشت و به دلیل رویکرد خبرنگاران به این مقوله، مباحث بخش معدن و صنایع معدنی توجه کمتری را به خود اختصاص داد.
** رکود خودرو، سرمایه گذاری خارجی، ابلاغیه محاسبه قیمتی گندله و آهن اسفنجی، ششمین برنامه توسعه کشور، مفاد تصمیمات کمیسیون صنایع، موضوع ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن، سهم صنایع دولتی، قانون انتزاع واحدهای تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آنها به جهادکشاورزی، طرح تحریک و افزایش تقاضا برای تولیدات داخلی، افزایش قیمت واحدهای تولیدی و یارانه صنعت عمده ترین سوالهای مطرح شده در این نشست خبری بود.
** موضوع سهم یارانه صنعت از طرح هدفمندی یارانه ها یکی از سوالها بود که نعمت زاده، اظهار داشت: این موضوع حق قانونی وزارت صنعت، معدن وتجارت است که باید برای واحدهای مربوطه مطالبه شود اما معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی می گوید، ندارم، رفاقت جای خود را دارد اما پول را باید بدهند.
** نظر به اینکه از زمان برگزاری نخستین نشست خبری مصطفی خسروتاج سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت حدود چهار ماه سپری شده، در این نشست به خبرنگاران وعده داده شد، ظرف دو هفته آینده بسیاری از مطالب مربوطه را در جمع اصحاب رسانه پاسخ خواهد داد.
** موضوع سخن نعمت زاده مبنی براینکه ظرف دو سال گذشته بیش از هشت هزار طرح تکمیل و به بهره برداری رسیده، سوال یکی از خبرنگاران بود که با وجود حضور حدود 50 نفر از خبرنگاران در این جلسه، چه تعداد از آنها موفق شدند در این زمینه گزارش میدانی تهیه کنند، وی ضمن تایید مطلب، از روابط عمومی این وزارتخانه خواست نسبت به برنامه ریزی برای تهیه گزارش از طرحهای افتتاح شده اقدام نماید.
** هنگامی که عقربه های ساعت 12:30 را نشان داد، این نشست خبری با صلوات بر پیامبر اسلام به کار خود پایان داد و تازه آغاز کار دوربین های تلویزیونی برای پرسش های اختصاصی بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین