|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با تخصیص مناسب اعتبارات، 50 درصد پروژه های نیمه تمام دارای 80 درصد پیشرفت اجرایی در این استان تا انتهای سال به انجام می رسند.
محمد مقدوری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال سیاست بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است لذا هم اینک هزار و 800 پروژه نیمه تمام با برآورد اولیه 27 هزار میلیارد ریال در دست انجام می باشد.
وی گفت: مقرر بود تمامی طرحهای دارای بیش از 80 درصد پیشرفت در سال 94 به انجام برسد اما با کسری تخصیص در اعتبارات ابلاغی سال گذشته عملا امکان انجام و تکمیل تمامی این طرحها در سال جاری وجود ندارد.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در مجموع 620 پروژه عمرانی با پیشرفت بیش از 80 درصد در استان وجود دارد که امیدواریم با تخصیص مناسب اعتبارات طی ماههای آتی بتوان نیمی از آنها را امسال به انجام رساند.
وی همچنین میزان مطالبات پیمانکاران را از دستگاههای اجرایی خراسان رضوی در ابتدای سال سه هزار و 800 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد : این میزان بدهی با توجه به تدابیر دولت و تعریف اوراق خزانه عملا به حدود سه هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.
مقدوری عمده این بدهکاری را مربوط به اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب مشهد ذکر و بیان کرد: اخیرا بخشی از اعتبارات عمرانی استان ابلاغ شده که قسمتی از این مطالبات در قالب آن پرداخت می شود.
وی در ادامه گفت: از سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی استان در سال جاری تاکنون هزار و 600 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و از میزان تخصیص ها تا پایان مرداد ماه هزار میلیارد ریال به حساب خزانه خراسان رضوی واریز شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه از تشکیل ستادی ویژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های عمرانی خبر داد و افزود: از طریق دستگاههای استان در حال شناسایی پروژه های عمرانی و زیربنایی هستیم که قابلیت واگذاری دارند. تاکنون فقط چهار پروژه بدین منظور معرفی شده که آنها هم دارای محدودیتهای خاصی هستند اما موضوع با جدیت در دست پیگیری می باشد.
وی ادامه داد: خراسان رضوی در بخش تعریف پروژه های جدید در این حوزه با مشارکت بخش خصوصی موفقر عمل کرده لذا هم اکنون طرح های جدیدی در دست پیگیری، تفاهم و عقد قرارداد داریم و برخی هم در مراحل مقدماتی شروع عملیات اجرایی است که از جمله آنها چندین طرح در حوزه برق و راه می باشد.

* 72 هزار واحد مسکن مهر در خراسان رضوی به انجام رسید
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون 72 هزار واحد مسکن مهر از 120 هزار واحدی که در استان اجرایی شده، به انجام رسیده است.
وی افزود : 48 هزار واحد باقیمانده نیز با پیشرفت خوب در دست اجرا است که با توجه به شرایط و امکانات پیش بینی می شود حدود 30 تا 35 هزار واحد از آنها تا انتهای سال 95 بهره برداری شود.
مقدوری گفت: 10 تا 15 هزار واحد با مشکلات خاصی مواجه هستند که عموما شامل تعاونی های کم کار می شود.
وی ادامه داد: در این میان بحث خدمات زیربنایی و روبنایی این پروژه ها نیز به صورت ویژه پیگیری می شود چنانکه فقط در شهر جدید گلبهار علاوه بر شش واحد آموزشی وعده داده شده از سوی معاون رییس جمهوری، پنج فضای آموزشی دیگر نیز از محل اعتبارات ماده 180 و کمک های شرکت عمران شهرهای جدید کشور اجرا می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با اعلام افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 250 میلیون به 30 میلیون ریال بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی هیچ محدودیتی در استفاده از این تسهیلات برای پروژه هایی که به پیشرفت لازم رسیده اند وجود ندارد.
وی در ادامه در زمینه طرح های مورد نیاز برای مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز اظهارداشت: پروژه های عمرانی این حوزه در دو بخش پیگیری می شود، بخشی طرح ها و برنامه های شهری و قسمتی هم طرح های دستگاهی است که در سه زیرکارگروه عمرانی مشهد 2017 شامل حمل و نقل و زیرساخت ها ، هوشمندسازی و سایر پروژه ها در حال پیگیری است.
مقدوری گفت: اعتبارات مورد نیاز برای پروژه های نیمه تمام مرتبط با مشهد 2017 و نیز طرح های جدید تهیه و به مراجع ذیربط منعکس شده و برای ارتقا سطح حمایتی از این پروژه ها پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه ای در سطح ملی ارائه شد.
وی ادامه داد: در سفر اخیر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به مشهد هم مقرر شد این سازمان کمک هایی انجام دهد.

* برخورد با تصرفات غیرقانونی در ارتفاعات جنوبی مشهد
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تمامی تصمیمات مرتبط با ارتفاعات جنوب شهر مشهد 45 روز پیش نهایی و ابلاغ شد.
وی افزود: شهرداری مشهد موضوع برخورد با این تخلفات را از طریق کمیسیون ماده 100 در دست پیگیری دارد و در این راستا تعدادی پرونده تشکیل و به کمیسیون ماده 100 ارائه شده لذا منتظریم شهرداری مشهد نتایج نهایی را اعلام کند.
مقدوری در مورد تصرفات برخی نهادها نیز گفت: این نهادها دستگاه اجرایی نیستند بلکه عموما نیروهای نظامی و انتظامی بوده اند که پیگیری لازم در حال انجام است اما هنوز در خصوص آزادسازی این بخش نتیجه قطعی دریافت نکرده ایم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین