|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
معاون درمان وزارت بهداشت در معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: افزایش شاخص امید به زندگی سالم نیاز به توجه همگان دارد.
دکتر سید حسن امامی رضوی در این مراسم گفت: حفظ و ارتقای سلامت مردم امری ضروری است ولی بخش بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تامین این ضرورت نیست و به کمک سایر بخش‌ها نیاز است.

وی اظهار کرد: 25 درصد از موارد تامین سلامت مردم بر عهده مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و 75 درصد مابقی بر عهده سایر دستگاه‌های اجرایی کشور است.

دکتر امامی رضوی اظهار کرد: تاسیس دانشکده علوم پزشکی در نقاط مختلف کشور و ایجاد مجموعه بهداشتی و درمانی مستقل در شهرستان ها با رویکرد تامین و حفظ سلامت بیش از پیش مردم نقاط مختلف کشور صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: این مهم از جمله رویکردهای درست و اصولی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ارتقای شاخص سلامت مردم، توجه به آموزش های پزشکی و توسعه متوازن کشور است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به ماموریت های دانشکده علوم پزشکی گفت: توسعه علمی و آموزشی در حوزه پزشکی از یک طرف و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از طرف دیگر جزو ماموریت های دانشکده پزشکی است که نشان از جایگاه و موقعیت ویژه آن دارد.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت نقش مهمی در حوزه توسعه دارد، اظهار کرد: هر یک ریال هزینه در حوزه سلامت 40 ریال ارزش افزوده به همراه خواهد داشت.

دکتر امامی رضوی خاطرنشان کرد: سوابق و تجربیات سرپرست این دانشکده در عرصه های گوناگون و عضویت وی در هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور می تواند ظرف مدت کوتاهی این دانشکده را به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا دهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین