|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
معاون وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی گفت: قرار نیست پس از توافق هسته ای و گشایش ارزی، تحولات بزرگی در کشور رخ دهد.
احمد میدری بعد از ظهر سه شنبه و در نشست بررسی نقش رسانه ها در شرایط پساتحریم که در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار شد افزود: تصور رایج این است که تحریم مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورده و پس از تحریم مشکلات حل خواهد شد، در حالی که این تصور را بعد از جنگ تحمیلی نیز داشتیم و این الگوی فکری آسیب های جدی به کشور وارد کرد که نتیجه آن تورم بسیار بالا بود.
وی ادامه داد: امروز در جامعه و مطبوعات، تصور گذشته همچنان وجود دارد و احتمالا اگر گشایش هایی نیز رخ دهد، فکر می کنیم که تغییرات بزرگی رخ خواهد داد و به شتاب زدگی هایی خواهد انجامید.
میدری، مشاهده نرخ رشد منفی در کشور را به همراه تورم بسیار بالا از پدیده های نادر در اقتصاد کشور توصیف کرد و در عین حال گفت: حتی در زمان جنگ نیز تا این اندازه تحت تحریم نبودیم.
معاون وزیر کار افزود: تنها تحریم ها عامل مشکلات اقتصادی کشور نبوده و سیاست های غلط از جمله اجرای نادرست سیاست هدفمندی، تاثیراتی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرد.
وی با یادآوری مشکلات موجود برای صندوق های بازنشستگی در کشور اظهار داشت: از سال 1354 تا 1384 یک میلیون و 300 هزار نفر بازنشسته داشتیم و طی سال های گذشته نیز یک میلیون و 400 هزار نفر بازنشسته شدند که این موضوع به طور حتم در سال های آینده مشکلات فراوانی را برای صندوق های بازنشستگی ایجاد خواهد کرد.
میدری، توافق هسته ای را نشان دهنده یک ائتلاف سیاسی در کشور دانست و گفت: باید بر سر بسیاری از مسائل دیگر از جمله آب، واردات، صندوق های بازنشستگی و غیره ائتلاف سیاسی کنیم تا دیگر شاهد نباشیم که فردی با شعارهای پوپولیستی شرایط و سیاست های کشور را تغییر دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین