|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم شرایط بهتری برای تعامل با کشورهای دیگر به ویژه کشور های همسایه فراهم شده است.
علی اصغر جمشیدنژاد عصر چهارشنبه در نشست با هیات تجاری پاکستان در زاهدان اظهار داشت: با توجه به افزایش فعالیت های اقتصادی از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، چنین نشست هایی بین مقامات ایران و پاکستان نوید دهنده آینده ای روشن برای هر دو کشور است.
وی افزود: مسوولان ایران و پاکستان به دنبال افزایش مبادلات تجاری هستند و استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این راستا تمام توان خود را برای افزایش سطح مبادلات به کار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به محرومیت و محدودیت های موجود در سیستان و بلوچستان و نیز ایالت بلوچستان پاکستان باید در ابتدا زیر ساخت های لازم برای توسعه مهیا شود.
وی با اشاره به وسعت زیاد مرز زمینی ایران و پاکستان تصریح کرد: وجود تنها یک بازارچه مرزی رسمی بین این دو کشور کافی نیست و هم اینک در این مرز نقاط جدیدی برای راه اندازی بازارچه های مرزی جدید شناسایی شده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما برای صادرات برق به پاکستان هیچ محدودیتی نداشته و در صورت تقاضای طرف مقابل می توانیم با تمام ظرفیت به این کشور برق رسانی کنیم.

سرپرست هیات پاکستانی و رییس گمرک ایالت بلوچستان پاکستان نیز اظهار داشت: گرچه دو استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان کمتر توسعه یافته اند اما برای رفع این مشکل و نیز بهبود شرایط تجاری در آن ها، بخش خصوصی و دولتی باید فعالیت های زیادی انجام دهند.
دکتر سعید خان جدون ادامه داد: شاهراه تجارت دو جانبه این دو کشور مسیر کویته به تفتان در مرز پاکستان و سپس به میرجاوه در مرز سیستان و بلوچستان و در نهایت زاهدان است.
وی افزود: با توجه به مرز طولانی این دو کشور، باید نسبت به افزایش تعداد مسیرهای تجارت مرزی اقدام های ویژه ای انجام تا از این طریق از میزان تجارت غیر قانونی کاسته شود.
وی با اشاره به کمبود منابع انرژی در پاکستان خاطر نشان کرد: کشور ایران در نقاط زیادی از مرز برق را برای مردم پاکستان مهیا کرده که این اقدام مهم قابل تقدیر است.
رییس گمرک ایالت بلوچستان و سرپرست هیات پاکستانی گفت: با توجه به روابط تاریخی، فرهنگی و دینی نزدیک بین استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان، باید در راستای بهبود روابط تجاری به منظور توسعه این استان ها کارهای اساسی انجام شود.
در پایان این دیدار دو طرف به رسم یادبود هدایایی به یکدیگر دادند.
هیات متشکل از مسوولان و تجار ایالت بلوچستان پاکستان به منظور شرکت در سومین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان شامگاه دیروز وارد ایران شده و صبح امروز نیز در اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان با هیات ایرانی به بحث و تبادل نظر درباره نشست های قبلی و اقدامات انجام شده در این زمینه پرداختند.
این هیات فردا تفاهمنامه سومین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی را با هیات ایرانی امضا خواهد کرد.
سرپرستی هیات ایرانی شرکت کننده در این اجلاس را نادر میرشکار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بر عهده دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین