|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
روزنامه الحیات بیروت در مقاله ای از تلاش صهیونیست ها برای مخالفت کنگره آمریکا با توافق هسته ای و اختصاص بودجه ای برای این منظور خبر داد.
«جهاد خازن» نویسنده و تحلیلگر سیاسی در مقاله ای برای این روزنامه نوشت: گنکره آمریکا این ماه در تعطیلات به سر می برد، اما لابی صهیونیستی و گروه های جنگ طلب با کار مضاعف در تلاش هستند تا توافق هسته ای رد شود.
طبق گزارش های آمریکا، رژیم صهیونیستی حدود 300 بمب اتمی دارد و حال آن که 16 دستگاه اطلاعاتی آمریکا تاکید کرده اند که ایران بمب ندارد و نمی توان از اورانیوم 20 درصد غنی شده این کشور، بمب ساخت.
لابی رژیم صهیونیستی (آیپک) 20 میلیون دلار برای تبلیغات در رسانه ها درمورد شکست توافق هسته ای اختصاص داده است و دیگر جوامع یهودی در آمریکا مانند کمیته یهودی آمریکا به ریاست «جان شابیرو»، علیه توافق هسته ای و باراک اوباما رییس جمهوری این کشور تبلیغ می کنند.
«اخوان چارلز» و «دیوید کوچ» از سرمایه داران مخالف با توافق هسته ای، 889 میلیون دلار برای شکست دموکرات ها در انتخابات آینده آمریکا اختصاص داده اند.
به اعتقاد این تحلیلگر عرب، با وجود این 32 عضو کنگره آمریکا با سفر به سرزمین های اشغالی، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده و درس هایی از وی فرا گرفته اند.
نویسنده این مقاله در ادامه آورد: در روزنامه نیویورک تایمز که در اختیار یهودیان لیبرال است، مطلبی با این مضمون که سناتور «جک شومر» مخالفت خود با توافق هسته ای را اعلام کرده و منتشر شد که بلافاصله کمک های مالی در حمایت از این سناتور سرازیر شده است.
جهاد خازن در مقاله خود نوشت: همه یهودیان آمریکا دشمن اعراب ، مسلمانان و ایران نیستند.
وی همچنین با اشاره به عکس العمل مردم انگلیس درخصوص سیاست های نتانیاهو، از جمع آوری امضای انگلیسی ها علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی و درخواست برای محاکمه وی خبر داد و آورد : دولت انگلیس نیز از مصونیت مقام های صهیونیستی حمایت نمی کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین