|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
روزنامه ستاره صبح در شماره 74خود در تاریخ 29مرداد 1394 به قلم سیدمحمد صادق سیادت گفتگویی را از نسرین نکیسا منتشرکرد که در ذیل آن را مشاهده خواهید کرد:
نسرین نکیسا متولد25بهمن ماه 1348 در شهر شیراز می باشد . از کودکی با راهنمایی های پدرش مرحوم هادی نکیسا آهنگساز و نوازنده ایل قشقایی،قدم های اولیه برای ورود به دنیای بازیگری را برداشت و پس از آن هنگام تحصیل تا اخد دیپلم در سال1367 به شکل تجربی در همین زمینه فعالیت نمود و در سال1372 در رشته نمایش در دانشکده هنر و معماری پذیرفته شد.

۱.از خودتان برایمان بگویید،از وارد شدن نسرین نکیسا به دنیای هنر برایمان بگویید

بازیگری را در شیراز و بر روی صحنه ی مقدس تئاتر آغاز نمودم
اولین بار که بطور جدی مقابل دوربین فیلمبرداری قرار گرفتم،سال69در سریال مهر و ماه به کارگردانی حمیدلبخنده بود و این مجموعه در شیراز تولید و تصویربرداری میشد پس از آن تا زمان ورودم به دانشگاه،همچنان فعالیت هایم در عرصه تلویزیون و تئاتر ادامه داشت تا اینکه در سال1374 در سریال به زنگ صدف به کارگردانی آقای عباس رنجبر،حضورم جدی تر از قبل شد و به صورت حرفه ای وارد این عرصه شدم.
اولین تجربه سینمایی من در فیلم سینمایی آخرین نبرد به کارگردانی آقای حمید بهمنی در سال 1376 بود
آژانس شیشه ای سال۷۶(ابراهیم حاتمی کیا)
سینمایی پرنده بازکوچک، سال۸۰(آقای رهبر قنبری)
سینمایی باز باران ، سال۸۲(علی وزیریان)
سینمایی خداحافظ رفیق، سال۸۲(بهزادبهزادپور)
سینمایی دوباره باهم، سال۹۱(روزبه حیدری)
بین این سالها در سریال ها و تله فیلم های متعدی ایفای نقش کردم از جمله :این سریال هاردپای دوست،امیر و غول چراغ جادو ،باغ کوچک بی بی گل،آخرین روزهای شاد بودن ،سایه سکوت،روزگارجوانی،ناری گل، داستان یک شهر، یوسف پیامبر(ع)و...بوده اند.و همچنین تله فیلم هایی از جمله:خاکستر و پروانه،دختر صحرا،پشت آیینه،پشت دیوار قرمز،آواز خاک،زمانی برای ایستادن در پرونده بازیگری ام ثبت شده اند.

۲.شما در فیلم یوسف پیامبر نقش دینه خواهر حضرت یوسف بازی کرده اید،از حال و هوای آن فیلم برای ما بگویید

بله،نقش دینه،خواهر یوسف پیامبر و برادرانش و تنها دختر یعقوب پیامبر بود و در زمان دلتنگیهای یعقوب در فراق یوسف سعی داشت پدرش را درک نموده و التیام بخش غم هایش باشد.
امیدوارم توانسته باشم در این اثر پرمخاطب و در این نقش مثمر ثمر بوده باشم

۳.چرا نسرین نکیسا با وجود انگیزه بالای بازیگری حضورش در سینما و تلویزیون بسیار کمرنگ است؟

در عرصه بازیگری اگر با فاصله  و یا کمرنگ دیده شوی،در واقعیت دیده نمی شوی و به مرور به قول خودمان فید می شوی و مصداق همین شعر است که میگوید:از دل برود هرآنچه از دیده برود
بعد از آن ذهنیتهای عجیب و غریبی بوجود می آید و اینجاست که حاشیه ها ایجاد میشوند و گفته می شود که:فلانی دیگر کار نمیکند،سخت کار می کند،از ایران رفته است و خیلی چیزهای دیگر.
البته مسائل شخصی و دغدغه های فرزند داری و اینها راهم باید اضافه کرد،همه ی اینا هارا که کنار هم میچینی معلومه بعدش چه اتفاقی میوفته دیگه!



۴.شما در عرصه تئاتر هم به صورت حرفه ای فعالیت می کنید،بین فیلم و تئاتر کدام را بیشتر میپسندید؟

هر کدام از این مدیوم ها،بازی خاص خودشو میطلبه و باهم تفاوت هایی داره بنابراین حس و حال وحظی که نصیب بازیگر میشه بالطبع باهم فرق دارن
ولی چیزی که برای همه بازیگران اثبات شده است این است که ،صحنه تئاتر از جهت زنده بودنش و جریان داشتنش به شکل مداوم، لذت وحظی نصیب بازیگر میکنه که هیچوقت قابل قیاس با سینما و تلویزیون نیست.
به عقیده من صحنه تئاتر مثل سنگ محک میمونه که عیار و توانایی بازیگر رو نشون میده؛زمانی که روی صحنه تئاتر هستم انرژی مضاعفی عایدم میشه که باعث تجدید قوا و تمدد اعصابم میشه برای زمانی که جلو دوربین هستم و ریزش انرژی و اعصاب پیدا میکنم.

۵.از بازیگران جوان این دوره چه کسی را بیشتر قبول دارید،چه ویژگی ایی درون آنها است؟

از تمام بازی های شهاب حسینی لذت میبرم و به دلم تشسته،یقین دارم با کارش صادقانه برخورد میکنه به قول شاعر سخن چون از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
بابک حمیدیان،ترانه علیدوستی و نازنین بیاتی
یه راحتی تو بازی هاشون هست که برای مخاطب پذیرششو راحتتر میکنه

۶.آیا در این مدت به کارگردانی هم فکر کرده اید؟

نمایش کارگردانی کرده ام اما سینما و تلویزیون خیر؛البته شرایطش رو هم نداشتم
علاوه بر این از این شاخه به آن شاخه پریدن را هم نمیپسندم

7.آیا در حال حاضر مشغول کاری هستید؟

در حال حاضر مشغول تمرین در یک نمایش هستم و یک سریال آماده پخش دارم که بی حرف پیش از مهر ماه قراره از یکی از شبکه های سراسری پخش بشه به نام کیمیا و به کارگردانی آقای جواد افشار

8.الگوی خاصی در بازیگری داشتید؟

بازی همه بازیگرانی که در آثار داخلی و خارجی میبنم برایم الگو هستند چون معتقدم بازیگری دنیایی است که کلاس درسش به گستردگی زندگی همه انسان هاست و الگو ها و نشانه های بیشماری در این کلاس درس وجود داره برای یادگیری


منبع:روزنامه ستاره صبح
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
1
5
مخصوصاً

در خصوص بازی/نقش آفرینیِ آقای بابک حمیدیان

خیلی موافقم.

"بازی ِخیلی عمیق و تأثیرگذار"
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین