|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
یک نشریه ژاپنی اعلام کرد که که به رغم مخالفت هایی که با توافق وین در آمریکا وجود دارد، کنگره این توافقنامه را تصویب می کند.
«ژاپن تودی» روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: بعید است مخالفت ها به آن حدی برسد که توافق در کنگره تصویب نشود و نیاز به وتوی رییس جمهور باشد.
این گزارش می افزاید: مخالفت «باب منندنز» سناتور دمکرات ایالت نیوجرسی آمریکا با توافق «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا به عنوان دومین دمکرات مخالف هم از تصویب توافق در کنگره جلوگیری نخواهد کرد.
پیشتر هم «چاک شومر» یکی از سناتورهای دمکرات گفته بود، به توافق رای مخالف می دهد اما ناظران می گویند که وجود اکثریت حمایت کننده از توافقنامه وین، باعث تصویب آن خواهد شد.
از میان 46 نماینده دمکرات مجلس سنای آمریکا تاکنون 21 نفر با توافق موافقت کرده اند که آخرین نماینده «مازی هیرونو» سناتور دموکرات ایالت هاوایی است.
مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا باید تا 17 سپتامبر (26 شهریور) «طرح رد توافق» را که اکثریت جمهوری خواه ارائه کرده است به رای بگذارند.
«ژاپن تودی» همچنین می نویسد که مخالفت «منندز» با توافق باعث شده است تا موجی از انتقادها از او در آمریکا شکل بگیرد.
گروهی موسوم به «کریدو» در آمریکا با انتشار بیانیه ای او را هیزم آور آتش جنگ لقب داده و افزوده است که ظاهرا وی از جنگ عراق عبرت نگرفته است.
بیانیه این گروه خاطرنشان می کند که تعجب آور است یک نماینده کنگره به جای حمایت از دیپلماسی، پشتیبان جنگ است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین