کد خبر: ۵۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
وزیر ورزش و جوانان گفت: کبدی ایران جایگاه خوبی در آسیا و جهان دارد ، اما نباید به رتبه دومی در جهان قانع باشد.
از فدراسیون کبدی، محمود گودرزی دیروز(دوشنبه)به همراه نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی و بهرام افشارزاده سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش با هدف بررسی برنامه های فدراسیون کبدی با رئیس، نایب رئیسان، دبیر و مربیان تیم های ملی مردان و زنان این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.
گودرزی در این دیدار با اشاره به وجود برخی مشکلات مالی و سخت افزاری در ساختار ورزش کشور گفت: مدیران ورزش باید سخت کارکنند و با وجود امکانات محدود و کمبودهای سخت افزاری در سختی ها و مشکلات کار را پیش ببرند. هنر مدیریت این است که در سختی ها بتوانیم خوب کار کنیم و به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم، در غیر این صورت همه انسان ها می توانند در شرایط ایده ال به راحتی کار کنند.
وی درباره توسعه و همگانی کردن این رشته اظهار داشت: برای توسعه و تعمیم رشته کبدی ابتدا باید وسعت نظر داشته باشیم و تمام علاقمندان به این رشته بومی و محلی کشورمان را دعوت به همکاری کنیم. کبدی ورزش گرانی نیست و با حداقل امکانات در سراسر کشور قابل توسعه است. راه توسعه این رشته از مدارس و مراکز علمی کشور می گذرد. آموزش و پرورش و وزارت علوم می تواند جامعه هدف برای توسعه کبدی در نظر گرفته شود.
وزیر ورزش وجوانان به آموزش معلمین ورزش در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: کبدی نسبت به رشته هایی مانند کشتی پیچیدگی خاصی ندارد و معلمین ورزش در مدارس سراسر کشور می توانند با حضور در کلاس های مربیگری و داوری کبدی زمینه معرفی استعدادهای ناب این رشته را فراهم کنند. خوشبختانه کبدی این پتانسیل را دارد که افراد در مدت شش ماه به بالاترین سطح فنی در تمرینات دست پیدا کنند.
وی از جایگاه کبدی ایران در آسیا و جهان و عملکرد این فدراسیون در چند سال گذشته ابراز رضایت کرد و یادآور شد: قدرت های کبدی دنیا در آسیا حضور دارند و باتوجه به این موضوع کبدی ایران جایگاه مقتدری در آسیا دارد. عملکرد فدراسیون در بخش قهرمانی همانند بخش همگانی خوب است. تلاش تیم های ملی ایران در هر دو بخش مردان و زنان برای رسیدن به عنوان قهرمانی بسیار ارزشمند است و نشان دهنده این است که کبدی ایران به عنوان نایب قهرمانی در آسیا و جهان قانع نیست.
گودرزی در پایان گفت: ازمسئولین فدراسیون کبدی توقع دارم هیات های استانی فعال را با مشارکت در امور اجرایی تشویق کند و استان هایی که نیاز به کمک بیشتری دارند با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان استان های مختلف به سمت فعالیت بیشتر سوق دهد.
دراین نشست نصرالله سجادی و بهرام افشارزاده در خصوص عملکرد فدراسیون کبدی در سال های گذشته مواردی را مطرح کردند و محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون و تیم همراهش گزارش کاملی از عملکرد و برنامه های بلند مدت فدراسیون در حوزه های مختلف ارائه کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین