|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۵۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، با اشاره به افزايش تمايل گردشگران براي سفر به كشورمان گفت: بررسي ها نشان مي دهد سمت وسوي گردشگري فرهنگي و تاريخي خاورميانه درحال حاضر به سمت ايران است.
از مشهد، حسين زارع صفت در دومين نشست تخصصي تشكل هاي گردشگري گفت: بعد از مذاكرات هسته اي تقاضاي سفر براي ايران بيش از پيش افزايش يافته است همچنین سفرهای وزیران امورخارجه و اقتصادکشورهای اروپایی به خوبی افزایش موضوع را نشان می دهد.

وي گفت: ما فرصت هاي زيادي داريم كه اگر از اين فرصت ها استفاده نكنيم ممكن است اين فرصت ها تبديل به تهديد شود و لذا با توجه به توافقات صورت گرفته درمذاكرات هسته اي رفت و آمدها به ايران شتاب خواهد گرفت.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي به حوادث كشورهاي مختلف در خاورميانه اشاره كرد و گفت:در مقطع کنونی از طرفی حوادث متعددي از جمله جنگ و ناامني در كشورهاي مختلف و از طرفي امنيت بسيار بالا در ايران، جاذبه هاي بي نظير گردشگري، ظرفيت هاي عظيم فرهنگي و تاريخي، آثار متعدد فرهنگي و باستاني، مهمان نوازي مردم ايران موجب شکل گیری مقصد گردشگری فرهنگی و خاورمیانه به سمت ایران است.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در مورد توسعه گردشگری استان گفت: بايد بدانيم كه در توسعه استان موضوع گردشگري از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه اين صنعت جايگاه اصلي خود را در استان پيدا كند. وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود به فرا رسيدن 5 مهر روز جهاني جهانگردي اشاره كرد و گفت: براي اين روز بايد در سه سطح ملي، استاني و اختصاصي برنامه ريزي كرد و برترين هاي صنعت گردشگري را در روز جهاني جهانگردي معرفي و تسهيلات مورد نياز گردشگران به مناسبت اين روز در استان فراهم شود.

وي در ادامه به مشهد 2017 نيز اشاره كرد و گفت: خوشبختانه برنامه ريزي ها براي مشهد 2017 آغاز شده و تصميمات بسيار خوبي در اين خصوص اتخاذ شده است. وی تصریح کرد: از همين حالا براي مشهد 2017 بايد آمادگي كامل داشته باشيم و از اين فرصتي كه نصيب مشهد شده است براي توسعه گردشگري و تقويت زير ساخت ها و نيز معرفي ظرفيت هاي مشهد به ديگر كشور ها استفاده كرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین